Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Archives
Editorial Team
Submissions
TEMPLATES
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 1 (2023): January/April - Processos formativos na docência de professores (as) que ensinam matemática na Educação Infantil e/ou nos anos iniciais do Ensino Fundamental
Vol. 9 No. 1 (2023): January/April - Processos formativos na docência de professores (as) que ensinam matemática na Educação Infantil e/ou nos anos iniciais do Ensino Fundamental
Published March 31, 2023.
Published:
2023-03-31
Expediente
1-2
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.74541
Editorial
Vania Finholdt Angelo Leite
3
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.74032
PROCESSOS FORMATIVOS NA DOCÊNCIA DE PROFESSORES(AS) QUE ENSINAM MATEMÁTICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E/OU NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Vania Finholdt Angelo Leite, Ana Virgínia de Almeida Luna, Vera Lúcia Merlini
4-9
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.74004
DOSSIÊ PROCESSOS FORMATIVOS NA DOCÊNCIA DE PROFESSORES (AS) QUE ENSINAM MATEMÁTICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E/OU NOS ANOS IN
O TRABALHO COLABORATIVO ENTRE PROFESSORAS DE MATEMÁTICA E DE PORTUGUÊS QUE ATUAM NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Juliana Batista Faria, Hermínia Maria Martins Lima Silveira
10-29
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70706
THE DIFFICULT ART OF BEING AN INDIGENOUS TEACHER: TEACHING MATHEMATICS IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL
Cristiane do Socorro dos Santos Nery, Iran Abreu Mendes
30-46
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70480
TEACHING MATHEMATICS: ANALYSIS OF THE SCHOOL TASKS OF THE AXIS NUMBERS AND OPERATIONS
Maiara Pereira Assumpção, Silvia Pereira Gonzaga de Moraes
47-66
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.74440
MATHEMATICAL LEARNING REVEALED THROUGH TABLET SCREEN TOUCH WHEN MANIPULATING THE MULTIBASE APPLICATION
Rony Freitas, Marcelo Almeida Bairral
67-86
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.74543
THE WRITING OF THE SELF AS A DEVICE FOR THE FORMATION OF PEDAGOGUES FOR THE TEACHING OF MATHEMATICS: PIBID AS A POSSIBILITY OF CO-TRAINING
Luís Gustavo Rodrigues Marcondes, Bárbara Cristina Moreira Sicardi Nakayama
87-106
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70200
NEW WAYS OF LEARNING TO OF TEACH MATHEMATICS: FORMATIVE EXPERIENCES WITH PEDAGOGY STUDENTS
Jaqueline de Souza Pereira Grilo, Wedeson Oliveira Costa
107-125
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70650
EVALUATIVE INSTRUMENT OF DIGITAL LEARNING OBJECTS FOR MATHEMATICS: USABILITY IN FOCUS
Mariana dos Reis Alexandre, Daniela Melare Vieira Barros
126-145
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70472
PEDAGOGICAL PRACTICES IN MATHEMATICS RESEARCH FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION: CONTRIBUTIONS TO TEACHER EDUCATION
Geuciane Felipe Guerim Fernandes, Caroline Subirá Pereira, Flaviane Pelloso Molina Freitas
146-164
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70489
MATHEMATICAL MODELING IN THE CONTINUING EDUCATION OF CHILD EDUCATION TEACHERS
Cibelli Batista Belo, Tania Teresinha Bruns Zimer
165-184
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70719
FORMATIVE EXPERIENCE OF A COLLABORATIVE COMMUNITY WITH TEACHERS WHO TEACH MATHEMATICS IN ELEMENTARY SCHOOL
Madeline Gurgel Barreto Maia, Dario Fiorentini
185-204
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70689
MOBILIZING MATHEMATICAL KNOWLEDGE FOR THE FRACTIONS TEACHING WITH TEACHERS IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL
Rosângela Milagres Patrono, Ana Cristina Ferreira, Plínio Cavalcanti Moreira
205-224
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70517
MATHEMATICS IN THE CONTINUOUS TRAINING OF EDUCATORS FROM THE EARTH SCHOOL OF WATERS AND AMAZON FOREST PROGRAM
Claudia Maria Rodrigues Barros, Cristian Rafael Silva Souza, Maria do Socorro Dias Pinheiro
225-242
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70462
TEACHING ALGEBRA IN THE EARLY YEARS: THE ANALYSIS OF CONTINUING EDUCATION FROM THE VIEW OF TEACHERS
Alex Almeida de Souza, Ana Virgínia de Almeida Luna, Vera Lucia Merlini
243-262
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70857
THE ALGEBRAIC REASONING AND BLENDED FORMATION OF TEACHERS WHO TEACH MATHEMATICS: THE POWER OF SYMBOLS
Caio Oliveira, Sandra Magina
263-283
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70575
Entrevistas
ENTREVISTA COM EDUCADOR CRISTIANO MUNIZ
Vania Finholdt Angelo Leite, Ana Virgínia de Almeida Luna, Vera Lúcia Merlini
284-305
XML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.74003
Relatos de experiências
MATHEMATICS IN EDUCATIONAL PLAYFUL PRACTICES IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF CHILDREN IN THE EARLY YEARS IN ELEMENTARY SCHOOL
Joana Nély Marques Bispo
306-317
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70312
GAMIFICATION AS A PEDAGOGIC TOOL IN MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING
Ediane de Fátima Jacques, Luis Fernando Lopes, Tania Clemente da Silva
318-329
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.69765
REFLECTIONS ABOUT CONCEPTIONS AND PRACTICES OF TEACHING EDUCATION IN MATHEMATICS
Lucas Melo, Fabio Menezes, Daniela Mendes
330-341
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70682
BIOLOGICAL SCIENCES PIBID REMOTE MEETINGS DURING THE PANDEMIC: THEME VENOMOUS AND POISONOUS ANIMALS
Bruna Martins Cruvinel, Kharem Eduarda Miamoto Alves, Cristiane Monteiro Dos Santos, Catarina Teixeira
342-349
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.65520
Resenhas
POSSIBILIDADES PARA O DESENVOLVIMENTO DO PENSAMENTO ALGÉBRICO NOS ANOS INCIAIS PELA TEORIA DA OBJETIVAÇÃO E TEORIA HISÓTICO-CULTURAL
Débora Andrade da Silva Righi
350-354
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70703
Demanda contínua
TEACHING IDENTITIES AND THE DEVELOPMENT OF PRESCHOOL AND ELEMENTARY STUDENTS DURING REMOTE TEACHING
Maria de Lourdes Ramos da Silva, Giovanna Avalone Rovai
355-370
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.60095
QUESTIONS OF YOUNG CHILDREN: A TEACHER'S "PATH GROWERS"
Vanessa França Simas, Guilherme do Val Toledo Prado
371-387
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.70386
WORSHOPS ON ARTISTIC PRACTICES AS LEARNING PLACES: WHAT DOES IT MEAN?
Beatriz Sancovschi, Jerusa Machado Rocha
388-403
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.65577
ON TRAJECTORIES OF EDUCATION IN DIFFERENCE: DAILY CONVERSATIONS (BETWEEN) EXPERIENCES IN A MULTIFUNCTIONAL RESOURCE ROOM
Anelice Ribetto, Raquel Reis Monteiro
404-422
PDF (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.66314
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Financiamento
Information
For Readers
For Authors
For Librarians