V. 20 (2024)

					Visualizza V. 20 (2024)
Pubblicato: 2025-02-26

dossier: "confronting adultcentrism in educational philosophies and institutions"

articles

  • affect and philosophical inquiry with children

    arthur wolf
    01-25
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79302
  • “educating children for wisdom”: reflecting on the philosophy for children community of inquiry approach through plato’s allegory of the cave

    cathlyne abarejo
    01-28
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79414
  • filosofía para niños: semilla ético-política para una cultura de paz desde un pensamiento polivalente

    carlos fernando velasco moreno
    01-39
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.78888
  • malditas invasões curriculares!

    steferson zanoni roseiro, nahun thiaghor lippaus pires gonçalves, tania mara zanotti guerra frizzera delboni
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79312
  • la pregunta niña: disonancias entre el orden explicador y la afirmación vital

    leonardo javier visaguirre, maría milena quiroz
    01-19
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.78801
  • infâncias, juventudes e sexualidades na escola em tempos de neoconservadorismo e pós-fascismo

    tassio acosta, silvio gallo
    01-22
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79258
  • looking a trojan horse in the mouth: problematizing philosophy for/with children's hope for social reform through the history of race and education in the us

    jonathan wurtz
    01-27
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80069
  • interrogaciones a las materialidades y metas político-pedagógicas de lo escolar, nacidas en la práctica del filosofar con niños y niñas

    carmina shapiro
    01-27
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80321
  • conceptualizing critical thinking pedagogy in teacher education

    désireé eva moodley, rajendra chetty
    01-23
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81799
  • a escrita e a oralidade na escola como potência na formação humana: conversações entre kopenawa, sêneca e filosofia com crianças

    betina schuler, maria alice gouvêa campesato
    01-23
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82414
  • infancias, identidades digitales y escuela: de incluir tecnologías, a ponerlas sobre la mesa

    daniel brailovsky, angela maría menchón
    01-24
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.83958
  • measuring the quality of philosophical dialogue: a high-inference rating instrument for research and teacher education

    deborah bernhard, dominik helbling
    01-31
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80392
  • os currículos da educação infantil e o problema da participação

    sammy william lopes, janete magalhães carvalho
    01-20
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.83325
  • devir-violão: um desafio (à filosofia e à educação) da infância

    fulvio barreira vicente santos, jair miranda de paiva
    01-13
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.78495
  • pensamiento multidimensional: hacia una comprensión más compleja y humana de la racionalidad

    bibiana judith cruz rivera, césar augusto mora alonso
    01-23
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82118
  • actitudes del profesorado ante la filosofía con o para niños/as

    maría miguélez vila, manuela raposo rivas
    01-28
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85579
  • multicultural citizenship education and the community of philosophical inquiry

    sang wook park
    01-28
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85271
  • investigar en filosofía e infancia: trayectorias, multiplicidades y comienzos. el investigador(a) como potencia de una mirada

    karen julieth chacon quiroga, oscar pulido cortes
    01-30
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80252
  • movimentos e efeitos da palavra: uma reflexão sobre as narrativas de/sobre crianças no contexto escolar

    conceição firmina seixas silva, erika xavier guedes cavalcante
    01-26
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85862
  • waves of flickering murmurs in everyday life: playing between ages

    joanna haynes, magda costa carvalho, viktor johansson, tiago almeida, lois peach, karen wickett, claudia blandon, emma bush, arthur c. wolf, georgios petropoulos, rose-anne reynolds, giovanna caetano-silva, kathrin paal, bakhtawar khosa, patricia hannam, hanna oester-barkey, dani landau, mandy andrews, jan georgeson
    01-35
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.86815
  • el ideal de ciudadanía democrática en el proyecto de filosofía para niños de matthew lipman

    césar augusto mora alonso, bibiana judith cruz rivera
    01-18
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81349
  • the politics of skholé: rethinking the political character of scholastic education with jacques rancière

    josé miguel vargas pellicer, jan masschelein, maarten simons
    01-30
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82737

colloquio

  • antropologia infantile è qui per restare: intervista con David Lancy

    david lancy, chantal medaets, gabriela tebet, flávia pires
    01-20
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82578

experiences

  • escola desinteressada: poesia como um caminho libertador e transformador na escola pública

    maria onete lopes ferreira
    01-21
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.75501
  • fazendo nuvens com docentes e estudantes em meio à pandemia

    luciano bedin da costa, tatiele mesquita corrêa
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.83771
  • oficina de música para crianças e adolescentes, clínica ético-política e formação: relatos de experiências discentes

    stephan malta oliveira, lissa leonor chaves carvalho, danielle fernanda da silva, ana carolina de freitas melo, lucas pereira jacques, anna beatriz justen dos santos
    01-25
    DOI: https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85692

reviews