Salta al contenuto principale
Salta al menu principale di navigazione
Salta al piè di pagina del sito
Open Menu
Ultimo fascicolo
Archivi
Avvisi
Info
Sulla rivista
Proposte
Comitato Scientifico ed Editoriale
Dichiarazione sulla privacy
Contatti
Cerca
Portal de Publicações
EdUERJ
UERJ
Registrazione
Login
Home
/
Archivi
/
V. 20 (2024)
V. 20 (2024)
Pubblicato:
2025-02-26
dossier: "confronting adultcentrism in educational philosophies and institutions"
confronting adultcentrism: childist and decolonial interventions in educational philosophies and institutions
tanu biswas, toby rollo
01-11
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.88634
can school become a non-adultist institution?
manfred liebel, philip meade
01-34
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81338
colonialidade da educação infantil: análise crítica das práticas pedagógicas em uma instituição em contexto periférico
otavio henrique ferreira da silva
01-28
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82143
ejercer, ejercitar y reparar: filosofía con infancias como práctica extramuros, como derecho, como ejercicio espiritual, como crítica al adultocentrismo y al androcentrismo.
martina elida victoria
01-29
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82053
o lugar dos bebês no confronto com o adultocentrismo: possibilidades a partir da cartografia e da filosofia da diferença
vanessa vanin chaves, vinicius bertoncini vicenzi
01-14
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81050
who’s tired of michel foucault? une étude sur les perspectives foucaldiennes pour penser l’articulation de la production de l’enfance et des rapports de colonialité
elsa roland, serena iacobino
01-34
pdf (Français (Canada))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81123
“with my love”: the colonial legacy of racialized pedophilic pornography in the atlantic world
stacey patton
01-37
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81736
breaking boundaries: children activist as epistemic agents within contours of epistemic marginalisation
pedro hernando maldonado castañeda
01-22
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80549
childism and minority cultures in school
itay snir
01-20
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81824
the postmodern turn in childhood studies and its pedagogical implications
yao luo
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82031
adultcentrism and the children's classroom: if you want to teach them you must know who they are
edgar eslava
01-22
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81006
the philosophy of liberation for/with children: in search of liberation and the creation of an ageless pueblo
erick javier padilla rosas
01-22
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80981
rethinking the democratic role of education through childism
maria louise larsen hedegaard
01-29
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82252
articles
affect and philosophical inquiry with children
arthur wolf
01-25
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79302
“educating children for wisdom”: reflecting on the philosophy for children community of inquiry approach through plato’s allegory of the cave
cathlyne abarejo
01-28
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79414
filosofía para niños: semilla ético-política para una cultura de paz desde un pensamiento polivalente
carlos fernando velasco moreno
01-39
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.78888
malditas invasões curriculares!
steferson zanoni roseiro, nahun thiaghor lippaus pires gonçalves, tania mara zanotti guerra frizzera delboni
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79312
la pregunta niña: disonancias entre el orden explicador y la afirmación vital
leonardo javier visaguirre, maría milena quiroz
01-19
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.78801
infâncias, juventudes e sexualidades na escola em tempos de neoconservadorismo e pós-fascismo
tassio acosta, silvio gallo
01-22
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.79258
looking a trojan horse in the mouth: problematizing philosophy for/with children's hope for social reform through the history of race and education in the us
jonathan wurtz
01-27
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80069
interrogaciones a las materialidades y metas político-pedagógicas de lo escolar, nacidas en la práctica del filosofar con niños y niñas
carmina shapiro
01-27
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80321
conceptualizing critical thinking pedagogy in teacher education
désireé eva moodley, rajendra chetty
01-23
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81799
a escrita e a oralidade na escola como potência na formação humana: conversações entre kopenawa, sêneca e filosofia com crianças
betina schuler, maria alice gouvêa campesato
01-23
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82414
infancias, identidades digitales y escuela: de incluir tecnologías, a ponerlas sobre la mesa
daniel brailovsky, angela maría menchón
01-24
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.83958
measuring the quality of philosophical dialogue: a high-inference rating instrument for research and teacher education
deborah bernhard, dominik helbling
01-31
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80392
os currículos da educação infantil e o problema da participação
sammy william lopes, janete magalhães carvalho
01-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.83325
devir-violão: um desafio (à filosofia e à educação) da infância
fulvio barreira vicente santos, jair miranda de paiva
01-13
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.78495
pensamiento multidimensional: hacia una comprensión más compleja y humana de la racionalidad
bibiana judith cruz rivera, césar augusto mora alonso
01-23
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82118
actitudes del profesorado ante la filosofía con o para niños/as
maría miguélez vila, manuela raposo rivas
01-28
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85579
multicultural citizenship education and the community of philosophical inquiry
sang wook park
01-28
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85271
investigar en filosofía e infancia: trayectorias, multiplicidades y comienzos. el investigador(a) como potencia de una mirada
karen julieth chacon quiroga, oscar pulido cortes
01-30
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.80252
movimentos e efeitos da palavra: uma reflexão sobre as narrativas de/sobre crianças no contexto escolar
conceição firmina seixas silva, erika xavier guedes cavalcante
01-26
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85862
waves of flickering murmurs in everyday life: playing between ages
joanna haynes, magda costa carvalho, viktor johansson, tiago almeida, lois peach, karen wickett, claudia blandon, emma bush, arthur c. wolf, georgios petropoulos, rose-anne reynolds, giovanna caetano-silva, kathrin paal, bakhtawar khosa, patricia hannam, hanna oester-barkey, dani landau, mandy andrews, jan georgeson
01-35
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.86815
el ideal de ciudadanía democrática en el proyecto de filosofía para niños de matthew lipman
césar augusto mora alonso, bibiana judith cruz rivera
01-18
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.81349
the politics of skholé: rethinking the political character of scholastic education with jacques rancière
josé miguel vargas pellicer, jan masschelein, maarten simons
01-30
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82737
colloquio
antropologia infantile è qui per restare: intervista con David Lancy
david lancy, chantal medaets, gabriela tebet, flávia pires
01-20
pdf (Português (Brasil))
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.82578
experiences
escola desinteressada: poesia como um caminho libertador e transformador na escola pública
maria onete lopes ferreira
01-21
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.75501
fazendo nuvens com docentes e estudantes em meio à pandemia
luciano bedin da costa, tatiele mesquita corrêa
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.83771
oficina de música para crianças e adolescentes, clínica ético-política e formação: relatos de experiências discentes
stephan malta oliveira, lissa leonor chaves carvalho, danielle fernanda da silva, ana carolina de freitas melo, lucas pereira jacques, anna beatriz justen dos santos
01-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85692
reviews
Kohan, Walter (2022). Uma viagem de sonhos impossíveis. Autêntica.
talita alcalá vinagre
01-10
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.85295
Kizel, Arie (2024). Enabling students’ voices and identities: philosophical inquiry in a time of discord. Rowman & Littlefield.
susan t. gardner
01-06
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.86718
Eskin, Michael (2024). Childhood. An essay on human condition. Königshausen u. Neumann.
rhea kuthoore
01-07
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.87711
Kennedy, David (2024). Childhood, philosophy and dialogical education: (r)evolutionary. State University of New York Press.
maria barreneche
01-17
pdf (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2024.87991
Fai una proposta
Fai una proposta
Lingua
English
Español (España)
Português (Brasil)
Italiano
Français (France)
Keywords
Informazioni
per i lettori
Per gli autori
Per i bibliotecari