Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Desenvolvimento & Civilização
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Template para Submissão
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 2 (2025): Revista Desenvolvimento e Civilização
Vol. 6 No. 2 (2025): Revista Desenvolvimento e Civilização
Published:
2025-09-12
Editorial
EDITORIAL
Jordan Rodrigues dos Santos , Bruno Miranda Neves, Gaudêncio Frigotto
pdf (Português (Brasil))
Dossiê Temático
NATIONAL EDUCATION PLAN: DISPUTES ON THE WORK-EDUCATION RELATIONSHIP IN RIGH SCHOLL
Rose Márcia da Silva
pdf (Português (Brasil))
NEW HIGH SCHOOL IN BRAZIL: WHAT TO ADOPT, DENY AND RESIST?
Rosimeri da Silva Pereira, Jeferson Marques da Silva, Dalton José Alves
pdf (Português (Brasil))
O NOVO ENSINO MÉDIO E AS “DESVENTURAS EM SÉRIE” DA EDUCAÇÃO EMPRESARIAL BRASILEIRA
Maria Carolina Pires de Andrade, Vânia Motta
pdf (Português (Brasil))
NEW SECONDARY EDUCATION AND MANAGERIALISM IN EDUCATION: TECHNICAL RATIONALITY VERSUS CRITICAL TRAINING
Márcio Silveira Nascimento
pdf (Português (Brasil))
Precarization of Work and Teacher Training: The Farce and Tragedy of Human Formation
Martha Regina Pessôa Côrtes Dian
pdf (Português (Brasil))
Reforms in High School: from the pedagogy of competencies to the entrepreneurial logic in the world of work
Douglas Pereira Azevedo, Wellington Lima Cedro
pdf (Português (Brasil))
(RE)FORMA DA EDUCAÇÃO: FORMAÇÃO CRÍTICA EM RISCO
Danielle Pereira de Oliveira Paiva
pdf (Português (Brasil))
O RELATÓRIO JACQUES DELORS E A RECEPÇÃO DAS COMPETÊNCIAS SOCIOEMOCIONAIS NA ESCOLA
Filipe Hahn Barbosa de Souza, Rodrigo Diego Souza
pdf (Português (Brasil))
A Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD): Socio-emotional Skills and Their Relationship with Worker Training
Bruna Peroba Loureiro
pdf (Português (Brasil))
DEBATES AND CLASHES AROUND THE NEW HIGH SCHOOL (“NOVO ENSINO MÉDIO”) IN THE LULA GOVERNMENT
Bruno Gawryszewski
pdf (Português (Brasil))
ENTRE AVANÇOS E RETROCESSOS: UMA ANÁLISE DAS REFORMAS EDUCACIONAIS NA REDE FEDERAL DE EPT (1995–2019) A PARTIR DA PRODUÇÃO ACADÊMICA
Samanta Lopes Maciel, Marcelo Lima
pdf (Português (Brasil))
THE IMPLEMENTATION OF THE “NEW” HIGH SCHOOL IN THE STATE OF RIO DE JANEIRO: POLITICAL AND PEDAGOGICAL EXPERIENCE OF TWO PUBLIC SCHOOLS IN THE STATE NETWORK IN THE MUNICIPALITY OF DUQUE DE CAXIAS
Rachel R. Bolgar S. Pimentel, Elionaldo Fernandes Julião
pdf (Português (Brasil))
A ESCOLA SOB LÓGICA DE MERCADO: EMPRESARIAMENTO DA EDUCAÇÃO E OS IMPACTOS SOBRE OS SABERES DOCENTES NA REDE PÚBLICA DE SÃO PAULO
Lucas Pires de Moraes
pdf (Português (Brasil))
THE EDUCATIONAL WORK IN TIMES OF PANDEMIC:
João Ferreira de Araújo Júnior, Patrícia Alves Guimarães
pdf (Português (Brasil))
GIGANTE COM PÉS DE BARRO: 100 NOVOS CAMPI - POLÍTICA DE EXPANSÃO OU DE MULTIPLICAÇÃO DE PROBLEMAS?
Sandro Baldo
pdf (Português (Brasil))
A PLATAFORMIZAÇÃO DA REDE PAULISTA COMO PROJETO PRIVATISTA
Catharine Shon Pereira, Carlos Eduardo Sampaio Burgos Dias
pdf (Português (Brasil))
IMPACTOS DA REFORMA DO ENSINO MÉDIO NA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TECNOLÓGICA: UM ESTUDO DE CASO DO CÂMPUS SÃO CARLOS DO IFSC
Israel da Silva Mota, Adriano Larentes da Silva
pdf (Português (Brasil))
A REFORMA DO ENSINO MÉDIO, O TRABALHO E A CAPTURA DO FUTURO PELA LÓGICA DO MERCADO
Winner Pereira Santos, Yure Oliveira Venceslau, Tatyanne Gomes Marques
pdf (Português (Brasil))
A IMPLEMENTAÇÃO DO NOVO ENSINO MÉDIO NA REDE ESTADUAL DE SANTA CATARINA: A PERSPECTIVA DOCENTE FRENTE A ESSE PROCESSO
Katiana Possamai Costa, Ricardo Luiz de Bittencourt
pdf (Português (Brasil))
O EMPRESARIAMENTO DA EDUCAÇÃO BRASILEIRA E OS IMPACTOS NA ORGANIZAÇÃO DO SISTEMA MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO EM CAMPOS DOS GOYTACAZES – RJ ENTRE 2017 E 2024
Charles Gonçalves Gonçalves Ferreira, Jacqueline Da Silva Deolindo
pdf (Português (Brasil))
OS ITINERÁRIOS FORMATIVOS: O PROCESSO DE ESCOLHA E IMPLEMENTAÇÃO NO ESTADO DE SANTA CATARINA
Rosiclei Vorel
pdf (Português (Brasil))
FORMATIVE ITINERARIES IN THE NEW HIGH SCHOOL: BETWEEN CURRICULAR INNOVATION AND THE LIMITS OF TEACHER TRAINING IN PORTUGUESE LANGUAGE
Suziane Silva
pdf (Português (Brasil))
CIÊNCIAS HUMANAS E SOCIAIS NO CURRÍCULO ESCOLAR: A UNIVERSALIZAÇÃO DO ENSINO DE SOCIOLOGIA É UMA REALIDADE?
Mariana Piran Bom
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems