Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Contact
Rechercher
Portal de Publicações
EdUERJ
UERJ
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 17 (2021)
Vol. 17 (2021)
Publiée:
2021-02-28
ethical implications of practicing philosophy with children and adults: irony, misogyny and narcissism on debate
some ethical implications of practicing philosophy with children and adults
david kennedy, walter omar kohan
01 - 16
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.61025
the facilitator as liberator and enabler: ethical responsibility in communities of philosophical inquiry
arie kizel
01 - 20
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.53450
i am keeping my cultural hat on: exploring a ‘culture-enabling’ philosophy for/with children practice
peter paul elicor
01 - 18
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.54161
a que convida o convite ao filosofar?
vanise dutra gomes, paula alexandra vieira
01 - 18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.54168
right under our noses: the postponement of children's political equality and the NOW
joanna haynes, karin murris
01 - 21
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.55060
place-based philosophical education: reconstructing ‘place’, reconstructing ethics
simone thornton, mary graham, gilbert burgh
01 - 29
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.54696
asimetría y dominación: las paradojas de la educación
félix garcía-moriyón
01 - 22
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.54181
sobre partos y nacimientos: derivas ético-políticas de la figura del “maestro-partero” en filosofía con/para niñxs.
julian macias
01 - 21
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.54415
childhood and necropolitics: other possibles
pensar outros possíveis entre infâncias e necropolíticas
ellen lima souza, alexandre filordi carvalho
01 - 18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.59100
a infância e o (in)dizível: poder ubuesco, resistência e a possibilidade da justiça
eduardo rezende melo, flavia inês schilling
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56126
dar infancia a la niñez. notas para una política y poética del tiempo
carlos skliar, daniel brailovsky
01 - 21
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56316
necropolítica, governo sobre as infâncias negras e educação do rosto
divino josé da silva, jonas rangel de almeida, pedro angelo pagni
01 - 23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56149
O erê e o devir-criança negro: outros possíveis em tempos necropolíticos
alexandre filordi carvalho, ellen de lima souza
01 - 28
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56331
do poder disciplinar ao biopoder à necropolítica: a criança negra em busca de uma infância descolonizada
nilma lino gomes, cristina teodoro
01- 31
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56340
sobrevida da infância surda numa sociedade centrada na língua oral: o caso covid-19 e a viralização da libras
vanessa regina de oliveira martins
01 - 26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56076
the brownies’ book: du bois e a construção de uma referência literária para identidade negra infanto-juvenil
valter roberto silvério
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.58430
à prova de balas? necroinfâncias cariocas, violência de estado e filosofias da rua
diego dos santos reis
01 - 19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.61331
articles
o que podemos no encontro com a infância? um convite a um olhar heterotópico
letícia de lima borges, eliana da costa pereira de menezes
01 - 28
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.62845
is there a form of citizenship specific to philosophy for children?
clarisse leseigneur
01 - 18
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.55786
forum theatre meets philosophy for/with children: physically exploring challenging situations in the community of philosophical inquiry
zach dewitt, emi kingan
01 - 25
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.53904
música, autismo e diferenças: a representação como violência em levinas e deleuze
stephan malta oliveira, luísa azevedo damasceno, nathalie emmanuelle hofmann, letícia azevedo damasceno, cecília albuquerque reynaud schaefer, alba cristina martins da silveira
01 - 18
Sem título (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56160
cartografia infantil: enfoques metodológicos seguidos de experiências com crianças e jovens de portugal e brasil
tiago almeida, luciano bedin costa
01 - 24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56968
‘seeing’ with/in the world: becoming-little
theresa magdalen giorza, karin murris
01 - 23
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.53695
fink’s notion of play in the context of philosophical inquiry with children.
georgios petropoulos
01 - 24
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56494
de chrónos à aión – onde habitam os tempos da infância?
janice débora de alencar batista araújo, rebeka rodrigues alves da costa, ana maria monte coelho frota
01 - 24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56866
devir-professor brasileiro em tempos de pandemia
meirilene dos santos araújo barbosa, laís helena garcia, ana maria monte coelho frota
01 - 18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.57915
fabulate ergo sum: a criação, o currículo e o cuidado com a vida
steferson zanoni roseiro
01 - 25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.56906
authenticity as an inarticulate ideal in the contemporary discourse of good childhoods
luiz miranda
01 - 28
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.55770
atrever-se a uma escrita infantil: a infância como abrigo e refúgio
walter omar kohan, magda costa carvalho
01 - 30
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.59827
philosophical dialogues on hans christian andersen’s fairy tales: a case study of dialogue manuals
caroline schaffalitzky, anne klara bom
01 - 19
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.54386
¿qué dicen los manuales de historia sobre la infancia? análisis de textos escolares chilenos
humberto álvarez sepúlveda
01 - 32
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.62884
spinoza on children and childhood
noa lahav ayalon
01 - 19
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.59537
el aprendizaje de las matemáticas desde filosofía para/con niños
yuli piracoca hernández, liliana andrea mariño díaz
01 - 25
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.58661
children’s experiences of online philosophical dialogues
caroline schaffalitzky, søren sindberg jensen, frederik schou-juul
01 - 27
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.60940
the story circle as a practice of democratic, critical inquiry
natalie m. fletcher, maughn rollins gregory, peter shea, ariel sykes
01 - 42
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.55722
el poder desde la perspectiva de foucault y la práctica de filosofía con niños en la escuela
ana corina salas
01 - 24
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.61947
the role of doubt in collaborative philosophical inquiry with children
elizabeth jean fynes-clinton, peter renshaw
01 - 31
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.59436
experiences
nomen omen. una narrativa pedagógica sobre una comunidad de indagación en contexto de formación docente
gonzalo santiago rodriguez
01 - 24
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.52905
una isla llamada serendipia: definiciones ético pedagógicas en el proyecto filosofar con niñxs
sergio raúl andrade
01 - 20
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.55918
reviews
review of gareth matthews, the child’s philosopher, maughn rollins gregory & megan jane laverty, eds. london & new york: routledge, 2022
david k kennedy
01 - 07
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.62968
everyone’s a critic: the liminal space between theory and children’s literature in kenneth kidd’s theory for beginners
samantha elizabeth piede
01 - 05
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2021.64072
Faire une soumission
Faire une soumission
Langue
English
Español (España)
Português (Brasil)
Italiano
Français (France)
Mots-clés
Informations
Pour les lecteurs
Pour les auteurs
Pour les bibliothécaires