Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Publicações
EdUERJ
UERJ
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 43 (2023): Lingua(gen)s em circulação: a linguagem como forma de acesso às instâncias cidadãs
Vol. 22 No. 43 (2023): Lingua(gen)s em circulação: a linguagem como forma de acesso às instâncias cidadãs
3º quad.: set. - dez./2023
Data da publicação: dez./2023
Published:
2023-12-23
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Culture, Society, and Power: Perspectives and Implications
Marcela Ansaloni de Azevedo, Thiago Wallace Rodrigues dos Santos Lopes, Lethicia Roberta Barros Gonçalves
07 - 08
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.80512
Entrevista
L’analyse du discours à l’ère numérique: une interview avec Dominique Maingueneau
Dominique Maingueneau, Thiago Wallace Rodrigues dos Santos Lopes, Paulo Cesar da Silva Lopes Junior , Lethicia Roberta Barros Gonçalves, Débora Leão
09 - 42
PDF (Français (Canada))
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.80613
Dossiê
Imaginary formation and discursive ethos: a symbiotic relationship in Discourse Analysis
Thiago Barbosa Soares
43 - 59
PDF
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.76917
Linguistic beliefs and linguistic prejudice: reflections on Educational Sociolinguistics in the context of basic education
Fernanda Soares da SIlva Torres
60 - 75
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.77536
On women's insurgence in the discourse of the song: a study for the classroom
Fernanda Fernandes Pimenta de Almeida Lima, Natália Costa Azevedo de Faria
76 - 94
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.78859
Freedom of expression and the democratic state: an interpretative gesture in the light of Discourse Analysis
Bruno Gonçalves Lemos, Clóris Maria Freire Dorow
95 - 117
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.78874
Working with spelling in the 4th and 5th grade textbooks: considerations in the light of sociolinguistics
Carla Giovana de Campos, Rafaela Cristine Merli, Leonardo Igor Rak
118 - 143
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.77063
Neoliberal themes in German teaching textbooks
Rayanne Lira Favacho Caspary, Poliana Coeli Costa Arantes
144 - 173
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.69970
Estudos de Língua (Tema livre)
Genre analysis opinion article in the textbook in the light of the critical analysis of genres: reflections to teaching
Rizia Amanda Pereira Ramos, Maria Verônica Monteiro Lima
174 - 191
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.78739
As relações extraconjugais e extraoficiais sob o crivo do tempo e do espaço: uma abordagem histórico-dialetológica envolvendo variedades de língua portuguesa
Daniel Abud Marques Robbin
192 - 223
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.64363
Discovery and acceptance: experience reports of a group of lesbians and gays
Ana Beatriz Oliveira Ribeiro
224 - 243
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.70350
Multiliteracies in the classroom: the construction of meanings in hypertext
Estefani Gumiéro Costa, Cláudio Ricardo Corrêa
244 - 270
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.70058
The use of multimodal resources in the educator’s virtual cineclub: a meeting point during the pandemic
Sandra Santella de Sousa
271 - 290
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.61934
Relações entre cultura, multiletramentos e cognição: considerações na esfera da escola do campo
Daiane Aparecida Martins, Isabel Cristina Cordeiro
291 - 306
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.75491
A comparison regarding the conception of language between the Brazilian Common Curricular Base (BNCC) and the Curricular Guidelines of the State of Paraná
Ellen Petrech Vasconcelos
307 - 325
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.78890
Resenhas
Systematic review of monotongation of oral diphthongs in Brazilian Portuguese
Geicilayne Tavares Pelayes
326 - 330
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/palimpsesto.2023.76450
Sobre esta edição
Expediente
01 - 06
PDF (Português (Brasil))
Institucional
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Redes sociais