Salta al contenuto principale
Salta al menu principale di navigazione
Salta al piè di pagina del sito
Open Menu
Ultimo fascicolo
Archivi
Avvisi
Info
Sulla rivista
Proposte
Comitato Scientifico ed Editoriale
Dichiarazione sulla privacy
Contatti
Cerca
Portal de Publicações
EdUERJ
UERJ
Registrazione
Login
Home
/
Archivi
/
V. 16 (2020)
V. 16 (2020)
Pubblicato:
2020-03-26
philosophy and childhood: theory and practice: presentation
philosophy and childhood: theory and practice: presentation
silvia demozzi, luca zanetti
01 - 05
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53101
educational deontology in the community of philosophical inquiry
silvia demozzi, marta ilardo
01 - 16
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.45955
the philosophical baby and socratic orality
antonio cosentino
01 - 16
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.45963
the paradox of philosophy for children and how to resolve it
maria kasmirli
01 - 24
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46431
improvising inquiry in the community: the teacher profile
eleonora zorzi, marina santi
01 - 17
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46692
the child and the p4c curriculum
stefano oliverio
01 - 26
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46769
possible connections between the montessori method and philosophy for children
mariangela scarpini
01 - 22
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46784
why am i here? the challenges of exploring children's existential questions in the community of inquiry
luca zanetti
01 - 26
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.47050
philosophy (and argumentation) for children: some reflection for primary school
lucia scipione
01 - 25
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46710
dossier: Estudos da Infância: politizações e estesias
apresentação - infância, politizações e estesias: as vivências das crianças e os lugares que ocupam no mundo atual
beatriz fabiana olarieta, conceição firmina seixas silva, lisandra ogg gomes
01 - 06
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53037
crianças e guerra: as balas perdidas!
anete abramowicz
01 - 14
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48358
crianças e música: educação musical e estudos da infância em diálogo
sandra mara da cunha
01 - 20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48349
infâncias, cidade e relações intergeracionais na vida cotidiana
maria tereza goudard tavares
01 - 26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48030
ação de desenhar na infância como iniciação aos segredos do mundo
sandra regina simonis richter, márcia vilma murillo
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48283
infância, cultura visual e educação
adriana hoffmann fernandes, helenice mirabelli cassino
01 - 20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48432
a formação continuada e a experiência ética do corpo na produção do currículo da educação infantil
sammy william lopes
01 - 14
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48213
infancia, impulso y devenir creativo. aproximaciones nietzscheanas
juan pablo alvarez coronado
01 - 11
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48342
uma atitude epistêmica: acolher a infância
paula ramos de oliveira, denis domeneghetti badia
01 - 12
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48363
costurando tapetes de histórias - quando as crianças assumem os enredos, um fazer artesanal
daniela fossaluza
01 - 23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48488
denúncias e pronúncias: estudos afroperspectivistas sobre infâncias e educação das relações étnico-raciais
renato noguera
01 - 22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48335
da proteção à instrução: mobilizações prático-discursivas em torno da infância nos debates sobre gênero e sexualidade na educação
amana rocha mattos, rafael cavalheiro
01 - 20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48344
entre cercas, brincadeiras e feitiços: os conflitos e as apropriações do território por crianças e jovens quilombolas
beatriz corsino perez
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48351
“os dentes afiados da vida preferem a carne na mais tenra infância ”: etnocartografar com olhos de besta
marcos ribeiro de melo, michele de freitas faria de vasconcelos, edson augusto de souza neto
01 - 28
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48116
articles
o insulto da feiura na escola: insurreições contra o Capital
steferson zanoni roseiro, janete magalhães carvalho
01 - 25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46746
mapping identity prejudice: locations of epistemic injustice in philosophy for/with children
peter paul ejera elicor
01 - 25
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.47899
from silencing children's literature to attempting to learn from it: changing views towards picturebooks in p4c movement
morteza mhosronejad, soudabeh shokrollahzadeh
01 - 30
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.45025
lipman e a filosofia para crianças: cultivo “do” pensamento ou cultivo de “um” pensamento?
diego bertolo pereira, wilson alves de paiva
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.49438
philosophical dialogue with children about complex social issues: a debate about texts and practices
steve williams
01 - 28
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.37827
filosofía y niños: ¿para o con?
vania alarcon castillo
01 - 29
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.51240
La “pluma”: emplazamientos de cuerpos que interpelan la normatividad en escenarios escolares
sylvia contreras-salinas, mónica ramírez pavelic
01 - 24
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.50213
a infância de ensinar e aprender: inventando com e como criança a arte de ser professor
mauro britto cunha, jair miranda de paiva
01 - 21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.51709
la filosofía (no solo) con niños: escuchar, cuidar, escribir, transmitir
roque farran
01 - 17
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.52894
ethics of caring in the child-friendly projects: new challenges
tahereh javidi kalatehjafarabadi
01 - 17
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.49411
Enseñanza y filosofía. Una mirada desde la perspectiva del aprender
oscar espinel
01 - 22
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.52641
the conundrum in the collective indian psyche regarding teaching philosophy in schools
arvind venkatasubramanian
01 - 26
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53518
cultivating oppositional debt ethics and consciousness: philosophy for/with children as counter-conduct in the neoliberal debt economy
jason thomas wozniak
01 - 32
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53125
pensamento, experiência e o tempo do ócio na educação infantil
gabriela venturini, betina schuler
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53797
a experiência de pensar conceitos e o filosofar na infância na perspectiva de matthew lipman
sandra dos santos alves, darcísio natal muraro
01 - 36
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53655
experiences
cuerpo, presencia y distancia en la enseñanza de la filosofía. exploración educativa durante el distanciamiento social.
nigel manchini
01 - 25
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.50438
hermeneutical injustice and outsourced domestic girl-child labour
dominic effiong abakedi, emmanuel kelechi iwuagwu, mary julius egbai
01 - 24
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53130
Fai una proposta
Fai una proposta
Lingua
English
Español (España)
Português (Brasil)
Italiano
Français (France)
Keywords
Informazioni
per i lettori
Per gli autori
Per i bibliotecari