Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Contact
Rechercher
Portal de Publicações
EdUERJ
UERJ
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 16 (2020)
Vol. 16 (2020)
Publiée:
2020-03-26
philosophy and childhood: theory and practice: presentation
philosophy and childhood: theory and practice: presentation
silvia demozzi, luca zanetti
01 - 05
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53101
educational deontology in the community of philosophical inquiry
silvia demozzi, marta ilardo
01 - 16
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.45955
the philosophical baby and socratic orality
antonio cosentino
01 - 16
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.45963
the paradox of philosophy for children and how to resolve it
maria kasmirli
01 - 24
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46431
improvising inquiry in the community: the teacher profile
eleonora zorzi, marina santi
01 - 17
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46692
the child and the p4c curriculum
stefano oliverio
01 - 26
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46769
possible connections between the montessori method and philosophy for children
mariangela scarpini
01 - 22
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46784
why am i here? the challenges of exploring children's existential questions in the community of inquiry
luca zanetti
01 - 26
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.47050
philosophy (and argumentation) for children: some reflection for primary school
lucia scipione
01 - 25
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46710
dossier: Estudos da Infância: politizações e estesias
apresentação - infância, politizações e estesias: as vivências das crianças e os lugares que ocupam no mundo atual
beatriz fabiana olarieta, conceição firmina seixas silva, lisandra ogg gomes
01 - 06
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53037
crianças e guerra: as balas perdidas!
anete abramowicz
01 - 14
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48358
crianças e música: educação musical e estudos da infância em diálogo
sandra mara da cunha
01 - 20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48349
infâncias, cidade e relações intergeracionais na vida cotidiana
maria tereza goudard tavares
01 - 26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48030
ação de desenhar na infância como iniciação aos segredos do mundo
sandra regina simonis richter, márcia vilma murillo
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48283
infância, cultura visual e educação
adriana hoffmann fernandes, helenice mirabelli cassino
01 - 20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48432
a formação continuada e a experiência ética do corpo na produção do currículo da educação infantil
sammy william lopes
01 - 14
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48213
infancia, impulso y devenir creativo. aproximaciones nietzscheanas
juan pablo alvarez coronado
01 - 11
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48342
uma atitude epistêmica: acolher a infância
paula ramos de oliveira, denis domeneghetti badia
01 - 12
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48363
costurando tapetes de histórias - quando as crianças assumem os enredos, um fazer artesanal
daniela fossaluza
01 - 23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48488
denúncias e pronúncias: estudos afroperspectivistas sobre infâncias e educação das relações étnico-raciais
renato noguera
01 - 22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48335
da proteção à instrução: mobilizações prático-discursivas em torno da infância nos debates sobre gênero e sexualidade na educação
amana rocha mattos, rafael cavalheiro
01 - 20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48344
entre cercas, brincadeiras e feitiços: os conflitos e as apropriações do território por crianças e jovens quilombolas
beatriz corsino perez
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48351
“os dentes afiados da vida preferem a carne na mais tenra infância ”: etnocartografar com olhos de besta
marcos ribeiro de melo, michele de freitas faria de vasconcelos, edson augusto de souza neto
01 - 28
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.48116
articles
o insulto da feiura na escola: insurreições contra o Capital
steferson zanoni roseiro, janete magalhães carvalho
01 - 25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.46746
mapping identity prejudice: locations of epistemic injustice in philosophy for/with children
peter paul ejera elicor
01 - 25
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.47899
from silencing children's literature to attempting to learn from it: changing views towards picturebooks in p4c movement
morteza mhosronejad, soudabeh shokrollahzadeh
01 - 30
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.45025
lipman e a filosofia para crianças: cultivo “do” pensamento ou cultivo de “um” pensamento?
diego bertolo pereira, wilson alves de paiva
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.49438
philosophical dialogue with children about complex social issues: a debate about texts and practices
steve williams
01 - 28
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.37827
filosofía y niños: ¿para o con?
vania alarcon castillo
01 - 29
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.51240
La “pluma”: emplazamientos de cuerpos que interpelan la normatividad en escenarios escolares
sylvia contreras-salinas, mónica ramírez pavelic
01 - 24
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.50213
a infância de ensinar e aprender: inventando com e como criança a arte de ser professor
mauro britto cunha, jair miranda de paiva
01 - 21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.51709
la filosofía (no solo) con niños: escuchar, cuidar, escribir, transmitir
roque farran
01 - 17
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.52894
ethics of caring in the child-friendly projects: new challenges
tahereh javidi kalatehjafarabadi
01 - 17
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.49411
Enseñanza y filosofía. Una mirada desde la perspectiva del aprender
oscar espinel
01 - 22
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.52641
the conundrum in the collective indian psyche regarding teaching philosophy in schools
arvind venkatasubramanian
01 - 26
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53518
cultivating oppositional debt ethics and consciousness: philosophy for/with children as counter-conduct in the neoliberal debt economy
jason thomas wozniak
01 - 32
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53125
pensamento, experiência e o tempo do ócio na educação infantil
gabriela venturini, betina schuler
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53797
a experiência de pensar conceitos e o filosofar na infância na perspectiva de matthew lipman
sandra dos santos alves, darcísio natal muraro
01 - 36
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53655
experiences
cuerpo, presencia y distancia en la enseñanza de la filosofía. exploración educativa durante el distanciamiento social.
nigel manchini
01 - 25
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.50438
hermeneutical injustice and outsourced domestic girl-child labour
dominic effiong abakedi, emmanuel kelechi iwuagwu, mary julius egbai
01 - 24
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2020.53130
referees
pareceristas ad hoc do ano de 2020
Walter Omar Kohan
1 - 2
Faire une soumission
Faire une soumission
Langue
English
Español (España)
Português (Brasil)
Italiano
Français (France)
Mots-clés
Informations
Pour les lecteurs
Pour les auteurs
Pour les bibliothécaires