Vol. 12 No. 1 (2023): Vigésima segunda edição - Dossiê de cartografia escolar

					View Vol. 12 No. 1 (2023): Vigésima segunda edição - Dossiê de cartografia escolar

Readers of the scientific journal História, Natureza e Espaço, in this special edition, will be treated to works by renowned researchers in the field of cartography. The research published here was presented at the "XII CARTOGRAPHY COLLOQUIUM FOR CHILDREN AND SCHOOL PEOPLE", which took place, in a hybrid format, in Santa Maria- RS. The event was promoted through a partnership between different Educational Institutions: Department of Geosciences (UFSM), Postgraduate Program in Geography (UFSM), Undergraduate and Bachelor's Geography Course (UFSM), Professional Master's degree in teaching Geography on a Network National (PROFGEO, Hubs Brusque/SC and Santa Maria/RS) and Master's in Teaching Humanities and Languages (UFN)

Published: 2023-09-24

Artigos Científicos

  • Para que a cartografia escolar mude sem ficar a mesma coisa

    Gisele Girardi
    1-20
    DOI: https://doi.org/10.12957/hne.2023.79130
  • Uso de aeronaves remotamente pilotadas (ARPS) na geração de produtos cartográficos e aplicações escolares

    Romario Trentin, Marco Antônio da Rosa Soares, Rademann Lucas Krein
    21-37
    DOI: https://doi.org/10.12957/hne.2022.79134
  • CARTOGRAFIA ESCOLAR E EFICÁCIA PARA APRENDIZAGEM – DESAFIOS, EXPERIÊNCIAS E INCLUSÃO

    Rosemy da Silva Nascimento
    38-64
    DOI: https://doi.org/10.12957/hne.2022.79800
  • CARTOGRAFIA ESCOLAR MULTI(GEO)MODAL ESTRATÉGIAS PARA COLOCÁ-LA EM PRÁTICA

    Maurício Rizzatti, Elsbeth Léia Spode Becker, Roberto Cassol
    65-92
    DOI: https://doi.org/10.12957/hne.2023.79970
  • LIVRO DIDÁTICO DE ALFABETIZAÇÃO CARTOGRÁFICA CONTRIBUIÇÃO PARA O ENSINO E APRENDIZAGEM NAS SÉRIES INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL

    Alexandrino da Costa Oliveira, Raimundo Nonato Júnior
    95-119
    DOI: https://doi.org/10.12957/hne.2023.80809