Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ad-Hoc Reviewers
    • 2025
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Portal de Publicações
  • EdUERJ
  • UERJ
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 18 items.
  • BOOKS THAT HELP YOU THINK AND TALK – The perspective of children’s teachers in Early Childhood Education

    Bárbhara Elyzabeth Souza Nascimento, Ana Carolina Perrusi Brandão
    e83160
    30.08.2024
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2024.83160
  • A EDUCAÇÃO SEXUAL NA PRIMEIRA INFÂNCIA: ELEMENTOS PARA UMA ABORDAGEM PÓS-ESTRUTURALISTA

    Michele Ignacio Pires
    64-75
    26.02.2015
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2013.15338
  • BETWEEN THE MOTHER AND THE NANNY: Marks of racial and gender relations in care work in Early Childhood Education

    Lorraine Andrade Gonçalves
    e87661
    24.04.2025
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2025.87661
  • O PAPEL DO GESTOR NA EDUCAÇÃO INFANTIL

    Janaina Moreira de Oliveira Goulart, Maria Francisca Pacheco, Daniele Silva de Loiola de Souza
    54-74
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.66013
  • Práticas Pedagógicas Inovadoras e Tecnologias Digitais Imersivas na Educação Infantil.

    Deisiré Amaral Lobo, Regina Barwaldt
    230-256
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.63513
  • CHILD DEVELOPMENT: a case study in Ceará

    Anna Carollina Dias Ripardo, Andrea Abreu Astigarraga
    e87687
    04.02.2025
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2025.87687
  • EDUCAÇÃO INFANTIL, ANTIRRACISMO E MULTICULTURALISMO

    Adriana do Carmo Correa Gonçalves, Ana Ivenicki
    75-95
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.66014
  • CONTRIBUIÇÕES DO REGISTRO DOCENTE NA EDUCAÇÃO INFANTIL: POSSIBILIDADES DE AUTOAVALIAÇÃO DA PRÁTICA PEDAGÓGICA

    Richard Ayala Ardila, Jeanne André Rodrigues de Lisbôa, Nelyanne André Rodrigues Alencar
    39-53
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.66012
  • INCLUSÃO E DESENVOLVIMENTO DAS CRIANÇAS COM TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA (TEA) NA EDUCAÇÃO INFANTIL

    Osmar Vieira dos Santos Junior, Aline Teixeira dos Santos, Luciene Leandro Gomes
    25-38
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.66011
  • CRIANÇA E NATUREZA: CAMINHOS POSSÍVEIS PARA A PRÁTICA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL

    Valéria Fernandes de Abreu, Taisy Sousa de Oliveira Siqueira, Alessandra Gonçalves de Castro
    09-24
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.66010
  • “QUANDO É QUE AS CRIANÇAS FALAM ESSAS COISAS E A GENTE NÃO VÊ [OUVE]?” Uma etnografia interseccional entre/com crianças na/da Educação Infantil de Teixeira De Freitas – BA

    Paulo de Tássio Borges da Silva, Alessandra Sousa Teixeira
    150-179
    23.08.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2022.65114
  • O BRINCAR E A EXPERIÊNCIA CULTURAL NUMA TURMA DE EDUCAÇÃO INFANTIL: O despertar da festa junina a partir da copa do mundo

    Silvia Cristina Costa Gomes, Alexandre Santiago da Costa
    177-193
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.63516
  • DO DIREITO À EDUCAÇÃO AO DIREITO DE BRINCAR: reflexões sobre as políticas públicas para a educação infantil

    Nataly Ferreira Costa dos Santos, Danyelle Moura dos Santos
    211-229
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.63404
  • O BRINCAR DO QUINTAL E DO TERREIRO: Possibilidades da BNCC para a ERER na educação infantil

    Débora Magalhães França
    140-154
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.63316
  • Expressão corporal e ludicidade na educação infantil

    Tamara Grigorowitschs
    194-210
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.63284
  • DESAFIOS DA EDUCAÇÃO INFANTIL EM TEMPOS DE PANDEMIA: A TECNOLOGIA EM QUESTÃO

    Magda Barbosa da Silva, Janaína Nogueira Maia Carvalho
    257-278
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.63136
  • A EDUCAÇÃO INFANTIL PARA ALÉM DA ESCOLARIZAÇÃO PRECOCE: uma revisão sobre o tempo-espaço na escola a partir da inserção de livros didáticos

    Vivian Ventura Tomé Pedro, Cíntia Chung Marques Correa
    122-139
    24.03.2022
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2021.63129
  • A ação da polícia e seus efeitos na construção identitária de crianças pequenas

    Celia Marcia do do Nazareth Ferreira, Rita de Cássia Pereira Lima
    256-278
    08.10.2020
    DOI: https://doi.org/10.12957/periferia.2020.48719
1 - 18 of 18 items

Make a Submission

Make a Submission

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

CONTACT / ADDRESS

Periferia Journal - ISSN: 1984-9540 | DOI Prefix: 10.12957

State University of Rio de Janeiro – UERJ

Faculty of Education of Baixada Fluminense – FEBF

Postgraduate Program in Education, Culture, and Communication in Peripheries - PPGECC

R. Gen. Manoel Rabelo, s/n - Vila São Luis, Duque de Caxias - RJ, ZIP: 25.065-050

Email: periferiauerj@gmail.com

The Periferia Journal is licensed under Creative Commons Attribution 3.0 International (CC BY 3.0)

Licença Creative Commons

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.