CONTEÚDOS DE INTERPRETAR A LEITURA COMO PASSAPORTE PARA A INTERAÇÃO COM O MUNDO
DOI:
https://doi.org/10.12957/soletras.2011.5921Abstract
Os alunos, de modo geral, têm dificuldades para entender e interpretaro que leem, independentemente do grau de escolarização. Diantedessa realidade, como formar leitores? Se a “educação é transformaçãodo homem e do mundo” (SILVA, 2005b, p. 77), como fazer com que oaluno perceba as sutilezas em um texto? Como levá-lo a ultrapassar acompreensão (“sentido de língua”5) e chegar a interpretação (“sentido dediscurso”)? Existem conteúdos de interpretar? Como tornar o ensino deleitura/compreensão/interpretação em produção de sentidos? Esse é oproblema sobre o qual nos debruçamos na tentativa de encontrar possíveissoluções.Downloads
Published
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.