ENSINO E APRENDIZAGEM DA ORTOGRAFIA NA ESCOLA
DOI:
https://doi.org/10.12957/soletras.2008.4999Abstract
Neste artigo, pretendo, a partir de um relato de um tio sobre a disortografiade um sobrinho e as grosserias que o mesmo sofre por contados seus constantes erros de grafia, apresentar algumas dicas lingüísticase psicolingüísticas para a intervenção em casos de crianças que apresentamdificuldades específicas de ortografia. Quando ensinamos ortografiacom fundamentação lingüística e pedagógica, não há lugar parapalmatória, para castigo ou violência escolar.Downloads
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.
