ASPECTOS LINGÜÍSTICOS DAS DIFICULDADES ESPECÍFICAS EM LEITURA
DOI:
https://doi.org/10.12957/soletras.2008.4888Abstract
Professores, psicólogos, fonoaudiólogos e os veículos de mídiatêm-se voltado, principalmente nos últimos anos, para os processos deidentificam de dificuldades leitoras em crianças, a dislexia. Os problemasrelacionados à educação têm sido pauta em diversas áreas profissionaisde todo o país. Em entrevista recente, Luis Inácio Lula da Silva,presidente da Republica do Brasil, declarou as dificuldades e os índicespreocupantes de nosso sistema educacional. A educação, portanto, passaa ser responsabilidade publica e não somente dos profissionais diretamenteligados ao ensino brasileiro.Downloads
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.