ENTREVISTA COM EDUCADOR CRISTIANO MUNIZ
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2023.74003Keywords:
Educador MatemáticoAbstract
Não se aplicaReferences
BARBIER, René. A escuta sensível na abordagem transversal. In BARBOSA, Joaquim (Coord). In: Multirreferencialidade nas ciências e na educação. São Carlos: EdUFSCar, 1998. p.168-199.
BROUSSEAU, Guy. Introdução ao Estudo das Situações Didáticas: Conteúdos e métodos de ensino. São Paulo: Ática, 2008.
GONZÁLEZ REY, F. Subjetividade, Complexidade e Pesquisa em Psicologia. São Paulo: Pioneira Thomson Learning. 2005.
GUIMARAES, Gilda L; SILVA, João A; MUNIZ, Cristiano A; VIEIRA, Edite R. Formação de professores em Matemática: Estado da Arte das publicações sobre PNAIC. Educação Matemática em Revista, Brasília, v.24, n.62, p. 29-58, abr.jun, 2019.
MUNIZ, Cristiano Alberto. As crianças que calculavam: sentidos subjetivos na aprendizagem. Curitiba: Appris, 2021.
_______ (org). Mediação da aprendizagem e educação matemática. 1 ed. Curitiba: Appris, 2022.
VERGNAUD, Gérard. A criança, a matemática e a realidade. Editora da UFPR, 2014.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Interinstitucional Artes de Educar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors retain copyright to their work, are permitted to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increasing the impact and citation of published work.
The acceptance of the text implies the authorization and exclusivity of the Revista Interinstitucional Artes de Educar regarding the right of first publication, the published works are simultaneously licensed with a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License