APRESENTAÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2022.70966References
BRASIL. Lei n. 13.005, de 25 de junho de 2014. Aprova o Plano Nacional de Educação - PNE e dá outras providências. Diário Oficial da União, p. 1, 26 jun. 2014. Disponível em: . Acesso em: 29 out. 2022.
_______. BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular: educação é a base. Brasília, 6 abr. 2017. Disponível em: . Acesso em: 29 ago. 2019.
MANNHEIM, K. O pensamento conservador. In: MANNHEIM, Karl. Essays on sociology and social psychology. Londres: Routledge and Kegan Paul, 1959. p. 74-119.
SEPULVEDA, J. A. As manifestações de Junho, os intelectuais e o vandalismo de Estado. In: BIAR, Marcelo. E o povo reinventou as ruas: olhares diversos sobre as manifestações de 2013. Rio de Janeiro: Multifoco, 2013.
_______. & SEPULVEDA, D. Conservadorismos e seus impactos no currículo escolar. Revista Currículo Sem Fronteiras. v. 19, n. 3, set./dez. 2019.
THOMPSON, E. P. Miséria da teoria ou um planetário de erros: uma crítica ao pensamento de Althusser. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1981.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright to their work, are permitted to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increasing the impact and citation of published work.
The acceptance of the text implies the authorization and exclusivity of the Revista Interinstitucional Artes de Educar regarding the right of first publication, the published works are simultaneously licensed with a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License