[3] Estágio docente e o projeto de educação
entre o “idealismo” e a realidade concreta
DOI:
https://doi.org/10.12957/hne.2023.80576Abstract
The teaching internship is surrounded by difficulties regarding the reality of the school environment. In this report, the experience lived by an intern is placed in two blocks, followed by a conclusion. The first section presents the school environment and the pedagogical political project. The second section deals with curricular changes due to the incorporation of technological methodologies, which were observed during the internship experience. Finally, we make considerations about the observed contradictions, closing the explanation about the compulsory internship and public education.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2023-12-06
How to Cite
CHAVES, Lucas. [3] Estágio docente e o projeto de educação: entre o “idealismo” e a realidade concreta. História, Natureza e Espaço - Revista Eletrônica do Grupo de Pesquisa NIESBF, Rio de Janeiro, v. 12, n. 2, p. 101–109, 2023. DOI: 10.12957/hne.2023.80576. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/niesbf/article/view/80576. Acesso em: 9 may. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
Copyright (c) 2023 Lucas Chaves

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.