[2] Aprendendo com as diferenças

Experiência de um estagiário sobre educação inclusiva e o espaço de PCD’s na escola

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12957/hne.2023.80569

Abstract

This text is the result of an extensive report produced for the discipline of Supervised Internship III in Geography and adapted to highlight a research theme from the perspective of what was narrated, preserving the identity of those involved. It contains a report on the internship in High School that describes the inclusion policy of a public school in Rio de Janeiro, and a brief theoretical analysis on the inclusion of PWDs (persons with disabilities) in the school environment today and the role of the school in the face of inclusive education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Kalel Pessanha, Faculdade de Educação da Baixada Fluminense da UERJ

Graduando de licenciatura em geografia pela Faculdade de Educação da Baixada Fluminense
da UERJ.

Published

2023-12-06

How to Cite

PESSANHA, Kalel. [2] Aprendendo com as diferenças: Experiência de um estagiário sobre educação inclusiva e o espaço de PCD’s na escola. História, Natureza e Espaço - Revista Eletrônica do Grupo de Pesquisa NIESBF, Rio de Janeiro, v. 12, n. 2, p. 80–89, 2023. DOI: 10.12957/hne.2023.80569. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/niesbf/article/view/80569. Acesso em: 9 may. 2025.