ENSINO DE PRODUÇÃO ESCRITA DO GÊNERO RESENHA CRÍTICA: A ATUAÇÃO DO PROFESSOR E DO LIVRO DIDÁTICO DE PORTUGUÊS
DOI:
https://doi.org/10.12957/soletras.2011.5922Abstract
Neste texto, apresento uma reflexão acerca de como uma professoradesenvolve a proposta de produção escrita do gênero resenha crítica,apresentada pelo livro didático de Português (LDP) “Português Linguagens”,do 8º ano, e também como os alunos apresentam o que aprenderamdo gênero em suas produções escritas. Com isso, mostro se a conduçãoda professora, aliada às orientações do LDP, colabora para a aprendizagemdo gênero pelos alunos, visando à formação de produtoresde textos argumentativos.Downloads
Published
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.