POR UMA PROPOSTA PARA A DIDATIZAÇÃO DE GÊNEROS NO ENSINO FUNDAMENTAL
DOI:
https://doi.org/10.12957/soletras.2011.5300Abstract
Apresentar uma proposta de trabalho com os gêneros naescola pode não ser tarefa fácil, uma vez que parece não existir muitaclareza quanto a isso nem mesmo nos Parâmetros CurricularesNacionais de Língua Portuguesa (PCN). No entanto, o que apresentoneste pequeno ensaio é o que acredito ser essa proposta, com umtrabalho que seria desenvolvido do 6º ao 9º anos do EnsinoFundamental. Espero poder, com isso, incendiar um pouco mais asdiscussões já existentes sobre o assunto.Downloads
Published
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.
