O CONHECIMENTO LINGÜÍSTICO NO PROCESSO DE AVALIAÇÃO TEXTUAL
Abstract
Nos dias de hoje uma grande queixa e um enorme desafio parao educador é a questão referente à produção textual. Entendamosprimeiramente o que vem a ser produção textual. Ora, cumpre estabelecermosa diferença entre redação e texto. Enquanto este se encontrarevestido de aspectos de textualidade como inferências intertextualidade,interdiscursividade, intenção comunicativa; aquele, porsua vez, não.Downloads
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.
