LIÇÕES PARA TODOS: A IMPORTÂNCIA DE UM SITE ACESSÍVEL PARA DEFICIENTES VISUAIS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12957/riae.2025.85714

Abstract

This article describes the development of an accessible website for the Núcleo de Arte e Inclusão, focused on ensuring accessibility for blind people. We used technologies such as semantic HTML, ARIA attributes, and compatibility with screen readers. All images have alternative descriptions, and navigation is fully possible via keyboard. Headings are hierarchically organized and forms were designed with clear labels and associated error messages. With these implementations, we ensure an inclusive and intuitive browsing experience.

Published

2025-05-30

How to Cite

MARCIANO, Ricardo; FOGLI, Bianca; MARQUES, Vinicius; ALVES FIRMINO, Lucas. LIÇÕES PARA TODOS: A IMPORTÂNCIA DE UM SITE ACESSÍVEL PARA DEFICIENTES VISUAIS. Revista Interinstitucional Artes de Educar, [S. l.], v. 11, n. 2, p. 209–217, 2025. DOI: 10.12957/riae.2025.85714. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/riae/article/view/85714. Acesso em: 20 jul. 2025.

Issue

Section

Dossiê Especial: Desafios da Formação Profissional no Teatro Acessível - Escola Técnica Estadual de Teatro Martins Pena