Popular Education, Health Promotion and integral elderly care: reflections based on an experience in the university extension
DOI:
https://doi.org/10.12957/interag.2016.25117Keywords:
Pessoas idosas, Educação Popular, Cuidado em Saúde, Extensão Universitária.Abstract
This article has the objective of discussing some theoretical dimensions that attracted the attention and showed to be strategies for the performance of students, teachers and employees of the University Extension Program "Práticas Integrais de Promoção da Saúde e Nutrição na Atenção Básica – PINAB" in a Long Term Permanence Institution for the elderly. The performance took place on the basis of theoretical and methodological principles of Popular Education, seeking through health promotion, care, empowerment and knowledge exchange, giving new meaning to the routine and the social role of the elderly in the institutional environment. This experience contributed to the training of students who were able to exercise health promotion not only taking into account the biological illness, but assuming the teacher-student posture, committed to the process of human emancipation as an important political act of fight and a constituent of professional health work. Paths were glimpsed for empowerment of the elderly in making decisions, facing social isolation for propagating social transformation agents.Downloads
Published
2017-02-09
How to Cite
Cruz, P., Pereira, E. A. A. de L., Abílio, Íris S., & Botelho, B. O. (2017). Popular Education, Health Promotion and integral elderly care: reflections based on an experience in the university extension. Interagir: Pensando a extensão, (22), 61–77. https://doi.org/10.12957/interag.2016.25117
Issue
Section
ARTIGOS
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Todo o conteúdo da Revista Interagir está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.