COMO A ALFABETIZAÇÃO CARENCIAL AFETA A LEITURA
DOI:
https://doi.org/10.12957/soletras.2008.4889Abstract
Comentarei um caso de dislexia em sala de aula, relatado poruma mãe de uma criança de 9 anos. O objetivo deste artigo é apontar aalfabetização carencial como uma das causas mais comuns de dificuldadeespecífica em leitura e que exige da escola e dos próprios pais umaintervenção eficiente na idade ideal de aquisição leitora por parte doseducandos.Downloads
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.