Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Contact
Rechercher
Portal de Publicações
EdUERJ
UERJ
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 12 No 25 (2016): sept./dec.
Vol. 12 No 25 (2016): sept./dec.
Publiée:
2016-11-18
experiences
introducing a philosophical discussion in your classroom: an example of a community of enquiry in a greek primary school
ourania maria ventista, marita paparoussi
611-629
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.24994
conjugar-se com o (que é) outro na experiência do filosofar
paula ramos de oliveira
631-644
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.25917
philosophy and its helpers. report of experience as an essay
romina claudia magallanes
645-657
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.25040
desenho infantil e produtos culturais: como aparecem as sereias?
giovana scareli, sabrina da silva gava
659-686
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.24833
child and childhood in school: what municipal teachers of caruaru-pe reveal
iunaly felix de oliveira, conceição gislane nóbrega lima de salles
687-706
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.24993
referees
referees 2016
walter kohan, david kennedy
707
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.26502
articles
designing a space for thoughtful voices. aligning the ethos of zines with youth-driven philosophical inquiry
natalie fletcher
473-496
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.26352
from laboratory to praxis: communities of philosophical inquiry as a model of (and for) social activism
arie kizel
497-517
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.25868
a experiencialidade como resposta à tendência analítica da filosofia para crianças
josé barrientos-rastrojo
519-542
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.23032
infância, ética e amorosidade na experiência da aprendizagem
lisandra ogg gomes, sammy william lopes
543-566
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.25527
infâncias com as infâncias: narrativas de uma aproximação entre a filosofia e crianças de educação infantil
carmen sanches sampaio, josé ricardo santiago, renata alves
567-584
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.26041
uma outra língua: o dizer infantil
carla patrícia silva, walter matias lima
585-609
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.12957/childphilo.2016.26175
Faire une soumission
Faire une soumission
Langue
English
Español (España)
Português (Brasil)
Italiano
Français (France)
Mots-clés
Informations
Pour les lecteurs
Pour les auteurs
Pour les bibliothécaires