TRANSPOSITION FROM ORAL TO AUDIOVISUAL PRODUCTION OF VIDEO SCRIPTS AT SCHOOL SCOPE
Main Article Content
Abstract
This article, based on the Theory of Verbal Iconicity, seeks to understand how textual marks in oral narratives enable successful transposition into audiovisual media. The main hypothesis is that an iconic approach offers an efficient basis for this transposition and the main objective is to transport oral narrative to audiovisual text, based on this theory. Specifically, its objectives are to present a proposal for didactic activities for the production of scripts for audiovisual texts in the school environment, focusing on the process of meaning. The theoretical contribution is based on Simões' (2009) approach to the Theory of Verbal Iconicity. The relevance of choosing the Theory of Verbal Iconicity as a basic theory stands out as it conceives the text as an image that contains textual marks that direct the meanings, providing crucial tracks for transposition to the audiovisual context. In the educational context, the activities proposed in light of the Theory of Verbal Iconicity aim to mitigate barriers in relation to teachers' lack of familiarity with scientific techniques, promote understanding of the signs of the audiovisual text and develop essential skills for coexistence in a digital society. The results highlight the effectiveness of the iconic approach in transposing oral to audiovisual, highlighting its importance in the contemporary context of media literacy, since proving the possibility of transposition is a reality that impacts the way language is perceived and taught. audio-visual.
Downloads
Article Details
Ao submeter seus manuscritos para publicação em nossos periódicos, os autores concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento de sua autoria e da publicação inicial neste periódico.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de sua autoria e da publicação inicial neste periódico.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.