Permanent education in-service training of nursing professionals

Authors

  • Rosa Gomes Ferreira Universidade Federal do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.12957/sustinere.2015.18127

Keywords:

Nursing, Teaching, Education, Permanent education

Abstract

Training is ongoing and must be present in daily work and in this context, lifelong learning emerges as agreement and theoretical-practical approach. These notes direct us to the object of this study: Lifelong learning in attendance to continuing training and their counterparts at intersections and in-service education and continuing. Our goals are to describe the educational practices in health, nursing professionals, emphasizing lifelong learning and analyze the intersections and counterpoints to the effectiveness of assistance by the practice of lifelong learning. Qualitative, descriptive, literature review. The study shows that continuing education protests as a tool capable of awakening desire, the worker, to discuss and reflect on the work process. However, all educational practices, such as continuing education and lifelong learning not only has value and relevance in the field of work, when the central axis is the worker.

 

DOI: http://dx.doi.org/10.12957/sustinere.2015.18127

Author Biography

Rosa Gomes Ferreira, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Aluna de doutorado (EEAN-UFRJ), Mestre em Enfermagem pela Escola de Enfermagem Anna Nery (UFRJ), pertencente ao Núcleo de Pesquisa de Educação e Saúde em Enfermagem (NUPESENF) e ao Grupo de Pesquisa Enfermagem em Saúde Mental (GPESME/EEAN/UFRJ). Graduação em enfermagem pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (1997). Habilitação em Enfermagem Médico-crirúrgica, UNIRIO(EEAP). Especialista em Enfermagem em Nefrologia. (UERJ/HUPE) Especialista em Enfermagem em Terapia Intensiva (UERJ) Especialista em Enfermagem em Cirurgia Cardiovascular (UERJ/HUPE) e em Enfermagem em Saúde Mental(UCB / UNiLeya) Enfermeira plantonista do CTI adulto do Hospital Municipal Miguel Couto (SMS/RJ) Foi coordenadora do Programa de Educação Continuada do Instituto de Psiquiatria-UFRJ. Coordenadora do Comitê de Ética em Pesquisa (IPUB-UFRJ). Coordenadora nacional da SIG telenfermagem em saúde mental (IPUB-UFRJ/RUTE/MS). Ouvidora do IPUB-UFRJ. Tem experiência na área de Enfermagem, com ênfase em cardiointensivismo, terapia intensiva,nefrologia,psiquiatria e educação continuada, atuando principalmente nos seguintes temas: cardiointensivismo,terapia intensiva,psiquiatria e educação continuada.

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Published

2015-12-21

How to Cite

Ferreira, R. G. (2015). Permanent education in-service training of nursing professionals. Revista Sustinere, 3(2), 128–142. https://doi.org/10.12957/sustinere.2015.18127