A FACILITAÇÃO DO ENSINO DE MORFOLOGIA NA ESCOLA: O TRABALHO COM TEXTOS
DOI:
https://doi.org/10.12957/soletras.2008.4735Abstract
Neste capítulo, temos o intuito de trazer, conforme teoria-base, aseguinte problematização: o trabalho com textos facilita o ensino daMorfologia da Língua Portuguesa na escola?Nele traremos o poema: “A educação pela pedra”, de João Cabralde Melo Neto, cuja análise servirá para ilustrar didaticamente os exemplosdemonstrados em nossa teoria, como forma de reafirmar a necessidadede se trabalhar o texto literário, com qualquer conteúdo que estejasendo apresentado em aula, para que se possa explorar a contextualização,visando promover formas mais agradáveis de lecionar.Downloads
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.