OBSERVAÇÕES SOBRE CONSTRUÇÃO DE CONHECIMENTO
Abstract
Partindo da experiência - desde 1976 - no magistério públicoe particular, no ensino de língua alemã como língua estrangeira ousegunda língua (doravante L2), tenho verificado que uma das principaisdificuldades apontadas pelos alunos no processo de aprendizagemdesta língua refere-se a questões ligadas à declinação das palavras.Os motivos (relatados pelos alunos) mais citados como possíveiscausas de tais dificuldades podem ser categorizados em dois tiposde afirmações: a) "Nunca estudei latim ou qualquer outra línguadeclinável", e b) "Português não se declina, daí minha dificuldade".Downloads
Issue
Section
License
The approval of the article implies the immediate and free transfer of the publication rights in this journal. The author (s) authorize the Postgraduate Program in Literature and Linguistics (PPLIN) to reproduce it and publish it in Revista SOLETRAS, understanding the terms "reproduction" and "publication" in accordance with Definition of article 5 of Law 9610/98. The author (s) will continue to own the copyright for subsequent publications. The article can be accessed by the world wide web (http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/soletras), being allowed, free of charge, the consultation and the reproduction of copy of the article for own use. Cases of plagiarism or any illegalities in the submitted texts are the sole responsibility of their authors.