ITINERANT CURRICULUM THEORY: TOWARDS A JUST PEDAGOGY
DOI:
https://doi.org/10.12957/teias.2019.47462Resumo
Abstract: In this article, I examine how Joao Paraskeva’s Curriculum Epistemologies deepens his previous work on Itinerant Curriculum Theory (ICT) and discuss how this can be seen within the US public education classroom. I analyze (a) how the intricacies of ICT allow educators to fight for a just pedagogy by creating spaces of empowerment for youth and decolonizing the Curriculum; (b) how the standardization of US curriculum can be seen as an anti-ICT which helps teachers theorize spaces for ICT. This analysis of ICT reflects the need to struggle for social and cognitive justice through a just pedagogy of hope.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do/a autor/a, resguardando-se os direitos de primeira publicação para a Revista Teias. Sendo esta Revista de acesso público, todos os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais, desde que citada a fonte, quando utilizados os artigos em parte ou no todo.