Entre antropologia e direito: perplexidades no ensino jurídico / Entre la antropología e el derecho: plerpejidades em la enseñanza jurídica / Between anthropology and law: perplexities in legal teaching
DOI:
https://doi.org/10.12957/dep.2011.2699Abstract
DOI 10.12957/dep.2011.2699
Resumo
O presente artigo pretende analisar a questão do ensino jurídico a partir da relação entre direito e antropologia, objetivando a avaliação da produção da relação de conhecimento com base na noção de “campo” conforme o método antropológico do estranhamento, pondo em questão o próprio conceito de direito tal qual é concebido no contexto do ensino jurídico.
Palavras-chave: antropologia jurídica; perplexidades; ensino jurídico.
Resumen
El ensayo busca analizar la cuestión de la enseñanza jurídica desde la relación entre derecho y antropología, objetivando la evaluación de la producción de la relación de conocimiento basada en la noción de “campo” de acuerdo con el método antropológico del extrañamiento, relativizando el concepto mismo de derecho tal como es concebido en el contexto de la enseñanza jurídica.
Palabras-clave: antropología jurídica; perplejidades; enseñanza jurídica.
Abstract
This article studies concerns about legal teaching based on the relations between Law and Anthropology, trying to evaluate the production of a relationship of knowledge founded in the notion of “field” according to the anthropological method of estrangement in order to challenge the concept of Law as it has been designed in the legal teaching context.
Keywords: legal anthropology; perplexities; legal teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors the sole responsibility for their texts.
It is allowed the total or partial reproduction of the articles of the Journal Law and Praxis, if the author is mentioned.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 Unported License.
This license allows you to copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercial, provided the original authorship is cited.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.