INVENTANDO HISTÓRIAS: ENTRE CÂMERAS, CONVERSAS E INVENÇÕES
DOI:
https://doi.org/10.12957/redoc.2023.79949Abstract
This text is a review of the Interview Program “Inventing Stories”, the result of the extension project “Stories to Educate”, of the EduStoryLab - Research Laboratory in Stories, Technologies and Education in Cyberculture. In this work, we dive into the fundamentals of Digital Storytelling, presenting a review of the show's episodes that make up season 1: Fiction, Memory and Experience. We reserve a special space for the first episode in Spanish, titled “Journey”. While “Fiction” emerges as a practice of imagination and creation, “Memory” is exalted as an essential resource to narrate the present, the episode of “Experience” invites us to a journey that moves between the individual and the collective. Expanding this panorama, Walter Kohan, in the episode “Journey”, leads us to a reflection that transcends the physicality of going from one place to another, opening paths for a pedagogical narrative that passes through the “Menina Pedagogy of the Question”. In summary, this review highlights an interview program, which is inaugurated as a possibility of audiovisualization and popularization of science and research in the educational field
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Docência e Cibercultura

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).