CHATGPT E EDUCAÇÃO NA CIBERCULTURA: FUNDAMENTOS E PRIMEIRAS APROXIMAÇÕES COM INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2025.89170Abstract
Professora Titular-livre da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ, atuando no Instituto de Educação e no Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEDUC), Edméa Santos organizou, em colaboração com Alexandre Chagas e João Bottentuit Junior, o livro "ChatGPT e educação na cibercultura: fundamentos e primeiras aproximações com inteligência artificial" – volume 1, publicado pela Editora EDUFMA, em 2024, tendo em vista reunir uma coletânea de artigos escritos por um coletivo de docentes e pesquisadores estudiosos das questões contemporâneas, a fim de discutir a integração da inteligência artificial (IA) à área de educação, com foco especial no uso do ChatGPT.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Edmea Oliveira dos Santos; Mirian Maia do Amaral

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors retain copyright to their work, are permitted to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increasing the impact and citation of published work.
The acceptance of the text implies the authorization and exclusivity of the Revista Interinstitucional Artes de Educar regarding the right of first publication, the published works are simultaneously licensed with a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License