EDUCATIONAL GAG ORDERS ON U.S. CAMPUSES: LESSONS FROM THE STATE OF FLORIDA
DOI:
https://doi.org/10.12957/riae.2024.83657Resumo
This article looks at the state of Florida as a case study for the conservative “culture wars” attacks on public colleges and universities in the United States. Anti-critical race theory laws in Florida and elsewhere are undermining academic freedom and eroding the autonomy of higher education institutions. Focusing on Florida’s Stop WOKE Act, the analysis is based on research the authors conducted as fellows with the University of California National Center for Free Speech and Civic Engagement during the 2022/23 academic year.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Jeffrey Snyder, Amna Khalid

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Os autores mantêm os direitos autorais dos seus trabalhos, têm permissão para publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
A aceitação do texto implica na autorização e exclusividade da Revista Interinstitucional Artes de Educar acerca do direito de primeira publicação, os trabalhos publicados estão simultaneamente licenciados com uma licença Creative Commons Atribuição-Não Comercial 4.0 Internacional