SALA REVOLUTI: CONCEPÇÃO E DESENVOLVIMENTO DE UM MODELO DE “SALA DE AULA DO FUTURO”
DOI:
https://doi.org/10.12957/periferia.2009.3432Abstract
DOI: 10.12957/periferia.2009.3432
Este artigo apresenta o estágio de desenvolvimento das pesquisas, iniciadas em 2007, sobre a Sala de Aula do Futuro realizadas pelo Programa de Pós-Graduação em Educação, Cultura e Comunicação (UERJ/FEBF) e pela Habto Design (empresa incubada pela UERJ/ESDI) que resultaram na Sala Revoluti. A situação-problema básica que gerou esse trabalho foi a percepção de um paradoxo entre as teorias e práticas de inovação que são próprias aos campos da Educação e da Informática. Em síntese, ambas inovações pareciam atuar em sentidos opostos nas salas de aula, o que reduz a informatização das escolas à construção de laboratórios de informática
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).