Avaliando o papel das qualificações na reforma educacional
DOI:
https://doi.org/10.12957/periferia.2009.3431Abstract
DOI: 10.12957/periferia.2009.3431
O objetivo deste Documento de Discussão é contribuir para o desenvolvimento de um quadro conceitual para a análise da reforma da qualificação em nível internacional. Este artigo tenta dar um passo atrás nas discussões e debates sobre os quadros de competências per se e pensar mais amplamente sobre o papel das competências na reforma educacional. Isto é importante porque o Projeto de Pesquisa dos Quadros de Competências da OIT busca ir muito além do que aquilo que já foi escrito sobre quadros de competências até agora, que consiste, principalmente, em descrições e reivindicações retóricas sobre o que os quadros de competências podem realizar.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).