Culture Media, Consumer Culture: Image and spectacle in the postmodern discourse
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2009.361Keywords:
Media, consumerism, spectacle.Abstract
This paper approaches the intense overlapping between media, culture and consumerism, establishing this articulation as a central aspect in contemporary context. The paper will analyze entertainment and audiovisual landscapes’ role as the main products in mediatic culture, considering quotidian’s spectacularization and aestheticzation as central axis of the economical and sociocultural patterns of contemporary world. The paper will discuss the central visuality in post-modern age, without neglect the strong pregnancy of sonority and sound perception in our cultural practices. Thus, this paper proposes to understand the audiovisual processes based in mediatic productions as subjectivities and post-modern discourses’structurators.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-03-15
How to Cite
ROCHA, Rose de Melo; CASTRO, Gisela G. S. Culture Media, Consumer Culture: Image and spectacle in the postmodern discourse. Logos, Rio de Janeiro, v. 16, n. 1, p. 48–59, 2010. DOI: 10.12957/logos.2009.361. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/361. Acesso em: 14 may. 2025.
Issue
Section
Articles
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.