TEACHERS’ PERCEPTION OF EXECUTIVE FUNCTIONS AND THEIR IMPORTANCE IN THE LEARNING PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.12957/interag.2023.81971Abstract
Objective: To describe teachers’ perception of executive functions and their importance in the learning process. Method: This is a descriptive study with a qualitative approach, focusing on approaching teachers from Early Childhood and Elementary School I, in order to seek understanding about the importance of developing executive functions for learning and ensuring an education with quality. Results: It is undeniable that improving these skills is crucial to enhancing concentration, focus and autonomy when carrying out tasks. Furthermore, they help in organizing the routine and in the way the child deals with errors and frustrations, being essential to achieve effective results in the teaching-learning process. Conclusion: Certainly, the formation of complete individuals capable of facing the challenges of the contemporary world requires skills beyond the transmission of knowledge by teachers.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.

Todo o conteúdo da Revista Interagir está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.