CHARACTERIZATION OF ATTRIBUTES RELATED TO SATISFACTION WITH SERVICES PROVIDED BY AN INSTITUTIONAL FNU: THE KANO MODEL

Authors

  • Kaliane da Silva Feitosa Universidade Federal do Piauí
  • Leiliane de Sousa Luz Universidade Federal do Piauí
  • Ellaine Santana de Oliveira Universidade Federal do Piauí
  • Victor Alves de Oliveira Universidade Federal do Piauí
  • Jessica Pinheiro Mendes Sampaio Universidade Federal do Piauí
  • Sabrina Almondes Teixeira Universidade Federal do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.12957/demetra.2019.37662

Keywords:

Institutional Feeding. Customer behavior. Quality management.

Abstract

The aim of this study was to characterize the main attributes related to the satisfactionofusersfrom anInstitutionalFoodandNutritionUnit,basedontheKano model. A cross-sectional, descriptive study was carried out, applying a survey with socioeconomic questions and the Kano model, with a sample population of 330 regularly registered university students. The sample was homogeneous, and coveredstudents from humanities, exact and biological science. Itwasnoticedthattheattributesevaluatedwithinthekanomodelobtained"one- dimensional"result,bringingsatisfactiontotheintervieweesinproportiontotheir performance.If not present, the results were classified as dissatisfaction,except the attribute“customer service”, which wasclassifiedas"attractive”, sincethebettertheuserswereserved,thegreater the satisfaction. Thus, it is concluded that the kano model was efficient to evaluate the quality of an institutional non-profit service. In addition, it is possible to visualize the main attributes that impact on satisfaction, allowing us to prioritize adjustments forimprovements.

DOI: 10.12957/demetra.2019.37662

 

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Author Biographies

Kaliane da Silva Feitosa, Universidade Federal do Piauí

Graduanda do Curso de Bacharelado em Nutrição, Universidade Federal do Piauí, Campus Senador Helvídio Nunes de Barros

Leiliane de Sousa Luz, Universidade Federal do Piauí

Graduanda do Curso de Bacharelado em Nutrição, Universidade Federal do Piauí, Campus Senador Helvídio Nunes de Barros

Ellaine Santana de Oliveira, Universidade Federal do Piauí

Nutricionista, Mestre em Saúde e Comunidade, Responsável Técnica do Restaurante Universitário da  Universidade Federal do Piauí, Campus Senador Helvídio Nunes de Barros

Victor Alves de Oliveira, Universidade Federal do Piauí

Nutricionista, Mestre em Ciências e Saúde, Docente vinculado ao Curso de Bacharelado em Nutrição da Universidade Federal do Piauí, Campus Senador Helvídio Nunes de Barros

Jessica Pinheiro Mendes Sampaio, Universidade Federal do Piauí

Nutricionista, Mestre em Alimentos e Nutrição, Docente vinculada ao Curso de Bacharelado em Nutrição da Universidade Federal do Piauí, Campus Senador Helvídio Nunes de Barros

Sabrina Almondes Teixeira, Universidade Federal do Piauí

Nutricionista, Mestre em Alimentos e Nutrição, Docente vinculada ao Curso de Bacharelado em Nutrição da Universidade Federal do Piauí, Campus Senador Helvídio Nunes de Barros

Published

2019-10-02

How to Cite

1.
Feitosa K da S, Luz L de S, Oliveira ES de, Oliveira VA de, Sampaio JPM, Teixeira SA. CHARACTERIZATION OF ATTRIBUTES RELATED TO SATISFACTION WITH SERVICES PROVIDED BY AN INSTITUTIONAL FNU: THE KANO MODEL. DEMETRA [Internet]. 2019 Oct. 2 [cited 2025 May 1];14:e37662. Available from: https://www.e-publicacoes.uerj.br/demetra/article/view/37662

Issue

Section

Food for Collectives

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