DIGITAL STORIES IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM

Main Article Content

Keysianne Pereira Souza
Juliane Regina Trevisol
Ariel Gustavo Letti

Abstract

In recent years, particularly after the COVID-19 pandemic, the increasing use of digital technologies has been changing the way society interacts, communicates, studies, and learns. As a result, there is a recognized need for the incorporation of these new technologies into the classroom environment, as stipulated by the 2018 Brazilian Base Comum Curricular. The language teacher is faced with the challenge of integrating the digital realm into the classroom while simultaneously cultivating the linguistic proficiencies of their students. In this context, Digital Stories emerge as a pedagogical tool that incorporates these and other aspects into the teaching of a second language. Therefore, the present article aimed to conduct a systematic review of scientific works about the utilization of Digital Stories in the second language classroom, with a focus on the English language. The review was conducted on the Portal de Periódicos da CAPES with a temporal scope of ten years (2012-2022), and selected studies that generally result in the creation of Digital Stories to enhance language and communication skills, as well as to motivate students in learning a second language, thereby enabling the integration of digital resources in the classroom.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
PEREIRA SOUZA, Keysianne; TREVISOL, Juliane Regina; LETTI, Ariel Gustavo. DIGITAL STORIES IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM. Caderno Seminal, Rio de Janeiro, n. 50, 2024. DOI: 10.12957/seminal.2024.82787. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/cadernoseminal/article/view/82787. Acesso em: 22 may. 2025.
Section
“Formação de professores, currículo, leitura, escrita e uso das tecnologias em Educação”
Author Biographies

Keysianne Pereira Souza, Universidade do Estado da Bahia - UNEB

Graduanda em Letras Língua Inglesa e Literaturas pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB) - Campus IV, Jacobina, Bahia, Brasil. Membro do Grupo de Pesquisa FALE - FormAção em Linguagem e Ensino (UNEB).

Juliane Regina Trevisol, Universidade do Estado da Bahia - UNEB

Doutora em Letras Inglês: Estudos Linguísticos, pela Universidade Federal de Santa Catarina, 2019. Professora Assistente da Universidade do Estado da Bahia (UNEB), Departamento de Ciências Humanas (DCH) - Campus IV, Jacobina, Bahia, Brasil. Líder do Grupo de Pesquisa FALE - FormAção em Linguagem e Ensino (UNEB).

Ariel Gustavo Letti, Universidade do Estado da Bahia - UNEB

Doutor em Desenvolvimento Econômico, pela Universidade Federal do Paraná (UFPR), 2019. Professor da Universidade do Estado da Bahia (UNEB). Membro grupo de pesquisa FALE; membro do grupo de pesquisa GRUPIM; membro do grupo de pesquisa GERU.