Permanent health education in the urgent mobile care services

Authors

  • Andrielly Barros Silva Faculdade Estácio de Macapá/AP, Brasil.
  • Gabriel Miranda Lopes Faculdade Estácio de Macapá
  • Kamila Maria Penna Batista Faculdade Estácio de Macapá
  • Mônica Cristina da Silva Castro Faculdade Estácio de Macapá

DOI:

https://doi.org/10.12957/sustinere.2018.31266

Keywords:

Education, Training, Emergency Medical Services, Learning

Abstract

The permanent education is a National Policy strategy implemented by the Ministry of Health in 2004, aimed at training professionals in the health services. The primary objective of this research is to identify, through the literature, the activities related to the Permanent Education in Health that the Mobile Emergency Care Service develops within the scope of care practice. This is a bibliographical research based on an Integrative Review of Literature with a temporal cut from 2012 to 2017 and search of articles in the databases of the Virtual Health Library through journals in the Scientific Electronic Library Online - SCIELO, Latin American and Caribbean Literature in Health Sciences - LILACS, Nursing Database - BDENF and International Literature in Health Sciences - MEDLINE. In the analysis of the data emerged three thematic categories, being presented in the results: the first category - the importance of the permanent education in health in the health services.  Second category - the strategies and activities of permanent education in health.  And the third category - the perception of professionals about the process of permanent education in SAMU. The result is a lack of professional knowledge about EPS and the importance of incorporating, knowing and developing activities aimed at improving mobile emergency servicesIt is concluded that this instrument is of great value to all professionals for generating changes in the work process of the sectors and there a improvement in the health practices offered to the population before the local reality.

Author Biographies

Andrielly Barros Silva, Faculdade Estácio de Macapá/AP, Brasil.

Acadêmica do Curso de Bacharel em Enfermagem da Faculdade Estácio de Macapá/AP, Brasil.

Gabriel Miranda Lopes, Faculdade Estácio de Macapá

Possui graduação em ENFERMAGEM pela FACULDADE ESTÁCIO DE MACAPÁ (2017). Pós graduado em Gestão e Docência do Nivel Superior, Docente na Faculdade Madre Tereza /nível técnico, Instrutor pela AMERICAN SAFETY HEALTH INSTITUTE BLS Basic life support ?APH- Atendimento Pré hospitalar, Monitor no Projeto Samuzinho SEMSA/ SEMED MACAPÁ possui estágio Supervisionado em Ambulatório e UTI, Desenvolve pesquisa cientifica na área da Urgência e Emergência

Kamila Maria Penna Batista, Faculdade Estácio de Macapá

Acadêmica do curso de Bacharel em Enfermagem da Faculdade Estácio de Macapá, Brasil.

Mônica Cristina da Silva Castro, Faculdade Estácio de Macapá

Mestre em Saúde da Família pela Universidade Estácio de Sá (UNESA - Rio de Janeiro). Pós-graduação Multiprofissional em Terapia Intensiva (IBPEX/UNINTER).
Licenciatura e Bacharelado em Enfermagem pela Universidade Federal do Amapá (UNIFAP). Docente do Curso de Graduação em Enfermagem da Faculdade Estácio de
Macapá. Docente dos Cursos de Pós-graduação (lato sensu) em: Enfermagem em Emergência; Geriatria e Gerontologia e Saúde da Família, da Faculdade Estácio de Macapá.
Enfermeira do Serviço de Atendimento Móvel de Urgência (SAMU 192) e Coordenadora do Núcleo de Urgência e Emergência (NEU) do SAMU (Suporte Básico de Vida) no
município de Macapá.

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Published

2018-07-19

How to Cite

Silva, A. B., Lopes, G. M., Batista, K. M. P., & Castro, M. C. da S. (2018). Permanent health education in the urgent mobile care services. Revista Sustinere, 6(1), 63–83. https://doi.org/10.12957/sustinere.2018.31266