Comunicação, consumo e cidade: praças de alimentação dos shoppings do Rio de Janeiro
DOI:
https://doi.org/10.12957/periferia.2010.3459Keywords:
Consumo, globalização, shopping centers, alimentação, fast foodAbstract
DOI: 10.12957/periferia.2010.3459
A sociedade contemporânea caracteriza-se pelo crescimento exponencial do consumo e pelo excesso de informações no cotidiano urbano. Entre os apelos ao consumo, a alimentação é um grande filão nas estratégias publicitárias. Este ensaio propõe uma discussão sobre os lugares de alimentação no mundo globalizado, dando especial atenção às praças de alimentação de shopping centers do Rio de Janeiro.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).