[2] Uma visão geográfica da escola a partir do estágio supervisionado

socialização, reprodução social ou aprisionamento?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12957/hne.2023.80562

Abstract

From reflections made with the Supervised Internship in the Municipality of Belford Roxo, the purpose of the present work was to highlight some challenges raised in Elementary School II. Topics such as bullying, harassment and mental health were constantly observed in the experience of the school space and, therefore, chosen for approach being related to the difficulties that teachers have faced within the classroom to fulfill their work, with the objective of carry out an effectively emancipating education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lara Lima Bezerra, Faculdade de Educação da Baixada Fluminense FEBF/UERJ.

Licencianda em Geografia, Faculdade de Educação da Baixada Fluminense FEBF/UERJ.

Published

2023-12-06

How to Cite

LIMA BEZERRA, Lara. [2] Uma visão geográfica da escola a partir do estágio supervisionado: socialização, reprodução social ou aprisionamento?. História, Natureza e Espaço - Revista Eletrônica do Grupo de Pesquisa NIESBF, Rio de Janeiro, v. 12, n. 2, p. 49–58, 2023. DOI: 10.12957/hne.2023.80562. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/niesbf/article/view/80562. Acesso em: 9 may. 2025.