[1] Por uma educação feminista

reflexões de uma estagiária de geografia em turmas do Ensino Médio

Authors

  • Thayná Gomes Faculdade de Educação da Baixada Fluminense FEBF/UERJ.

DOI:

https://doi.org/10.12957/hne.2023.80473

Abstract

The present report aims to reflect about how patriarchy is present in the classroom
and how a feminist education can be the key to reduce cases of machismo at
school. Based on a negative experience lived during the supervised internship, this
work defends the importance of fighting against sexist speeches in the classroom
and proposes that teachers begin to be truly interested in an emancipating, critical,
and feminist education. For such, it is important that the school board and the
entire school community intend such speeches and practices and position
themselves not to allow such situations within the school environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Thayná Gomes, Faculdade de Educação da Baixada Fluminense FEBF/UERJ.

Licenciada em Geografia, Faculdade de Educação da Baixada Fluminense FEBF/UERJ.

Published

2023-12-06

How to Cite

GOMES, Thayná. [1] Por uma educação feminista: reflexões de uma estagiária de geografia em turmas do Ensino Médio. História, Natureza e Espaço - Revista Eletrônica do Grupo de Pesquisa NIESBF, Rio de Janeiro, v. 12, n. 2, p. 15–22, 2023. DOI: 10.12957/hne.2023.80473. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/niesbf/article/view/80473. Acesso em: 26 jun. 2025.