Football in feuilleton. The sporting press and the narrative resources used in the construction of news.
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2010.857Keywords:
World Cup, Sports press, Melodrama, FeuilletonAbstract
The aim of this article is to investigate the use of discursive strategies related to melodrama and feuilleton in the Brazilian sports press, especially by Rio de Janeiro and São Paulo. To illustrate this aspect I will offer a brief analysis of the reception of Brazilian defeats in World Cups.Downloads
Published
2010-09-22
How to Cite
da Costa, L. M. (2010). Football in feuilleton. The sporting press and the narrative resources used in the construction of news. Logos, 17(2), 65–77. https://doi.org/10.12957/logos.2010.857
Issue
Section
Comunicação e Esporte
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.