Soccer (argentine) by TV: among mass spectacle, monopoly and the State
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2010.852Keywords:
Soccer, Television, Public Policies.Abstract
The article summarizes the history of the relationship between soccer and television in Argentina, analyzing the plot between private initiatives and public policies, technological innovation and cultural traditions. It also points out what it understands to be the critical tension in the analysis of the case: the tension that oscillates between the logic of the commercial television (soccer as spectacular product) and the playful logic of sports events (the unpredictability of its development).Downloads
Download data is not yet available.
Published
2010-10-01
How to Cite
ALABARCES, Pablo; DUEK, Carolina. Soccer (argentine) by TV: among mass spectacle, monopoly and the State. Logos, Rio de Janeiro, v. 17, n. 2, p. 16–28, 2010. DOI: 10.12957/logos.2010.852. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/852. Acesso em: 2 jun. 2025.
Issue
Section
Comunicação e Esporte
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.