Identity Construction, the self trade in advertising and hypermodern social relationships.praxeological approach
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2009.340Keywords:
identity, advertising, society, hypermodernityAbstract
This article presents some culture and social influences in the construction of Brazilian identity in the hypermodernsociety of big cities. For that I’ll analyze the advertising world that represents this contemporanea society. I’ll describe some results of my doctorate thesis defended in May of 2007 with I pointed out the thematic and strategies of publicity persuasions more appeared in the more consumed magazines in Brazil in 2005, mainly the emotional strategies of publicity that are frequently used in this country which I related them to the hypermodern values. Now I point out some reflexions to understand possible social relationships caused from those identities that appear in advertisings. The social media influence the ways of living, so they represent important material to study and comprehend the problems of contemporaneous social relationships.
Downloads
Published
2010-03-09
How to Cite
Pinheiro, M. C. T. (2010). Identity Construction, the self trade in advertising and hypermodern social relationships.praxeological approach. Logos, 16(2), 80–94. https://doi.org/10.12957/logos.2009.340
Issue
Section
Articles
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.