Relato de experiência: Uma professora universitária autista nas engenharias com diagnóstico na fase adulta como berço de projeto de extensão sobre neurodiversidade
DOI:
https://doi.org/10.12957/interag.2024.82846Abstract
Although the diagnosis of autism has increased in recent years, its prevalence in higher education institutions is still unknown or underrepresented. In the academic environment, neurodiversity is beginning to be discussed in educational bodies, but the existence of professors with ASD is still treated as taboo among higher education professionals. In the areas of exact sciences and engineering, no studies or reports of Brazilian autistic professors and their experiences in these environments are found. This first-person account reflects on the trajectory of a university professor of engineering courses who was diagnosed with autism in adulthood. This report presents the professional's trajectory from the diagnosis process, dissemination to the academic environment, and its impacts. It presents the paths to creating an extension project focused on neurodiversity and the inclusion process in the university environment.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.

Todo o conteúdo da Revista Interagir está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.