TCC article: adolescent and adult education students’ meanings in relation to school as an institution
DOI:
https://doi.org/10.12957/interag.2015.13197Keywords:
Adolescent and adult education, Meanings, Schooling, School of the subject.Abstract
DOI: 10.12957/interag.2015.13197
This article focuses on the meanings that Adolescent and Adult Education students ascribe to school. A similar study was held based on a case study at the Municipal School of Passagem Velha, located in the rural city of Senhor do Bonfim, in Bahia. The main purpose of the research was to understand the importance that students attach to the school and the motivating factors for attending the institution. To discuss the work we have theoretical contributions of the following authors: Arroyo (2005), Costa (2001), Di Pierro (2005), Freire (1980, 2000 and 2005), Gadotti (2001), Haddad (2000), Paiva (1987) and others who cooperated in the discussion of the subject. From the results achieved, we aim to expand the debate on the importance of school in the students’ lives.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.

Todo o conteúdo da Revista Interagir está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.