Interdisciplinary Work between University and Basic Education for the Publicising of Physiology: an Experience Report
DOI:
https://doi.org/10.12957/interag.2016.15871Keywords:
Physiology teaching, University, School.Abstract
DOI: 10.12957/interag.2016.15871
This article reports a health educational experiment in Physiology lessons that was conducted by health science undergraduate students from Feira de Santana State University. The workshop was aimed at students in State Basic education schools and it took place at Feira de Santana State University, Feira de Santana Campus/Bahia/Brazil during the National Science and Technology Week in 2013. Several activities related to the prevention of cardiovascular diseases were proposed, mainly those related to hypertension. Through participatory educational process, the workshop provided interdisciplinary work, favoring the activities of health promotion and publicising of Physiology having the school as a space for Health Basic Attention.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.

Todo o conteúdo da Revista Interagir está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.