YOUTH AND ADULT EDUCATION IN THE MUNICIPALITY OF APERIBÉ/RJ: STORIES AND MEMORIES
DOI:
https://doi.org/10.12957/cdf.2023.80489Abstract
This work brings reflections on the Youth and Adult Education (EJA) modality developed in the municipality of Aperibé/RJ. Methodologically, we used bibliographical research. As the research progressed, we concluded that, until then, no previous work had been carried out in this regard on the municipality of Aperibé/RJ. Thus, this entire investigation seeks to bring initial references and questions that may echo the EJA projects developed in each educational institution in the municipality, whether in the municipal network or in the state network. We also consulted the collection of the Casa de Cultura de Aperibé, in which the memories of the foundation and history of the city were rescued. We bring reflections on EJA that unfold from these memories and reveal pulsating daily challenges in the history of the municipality. This article seeks to think about the human being from education, to think about education from the EJA and to think about EJA as a reflection of social structures, as a modality that can be configured in a network of cooperative relationships between individuals in order to change the functioning of the society in which they live. People who, for this, seek to expand their own knowledge, which will only be possible if we respect the subject as the protagonist in this action.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Roberio Peres, GOMES
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os Direitos Autorais dos artigos publicados na revista Cadernos do Desenvolvimento Fluminense pertencem ao(s) seu(s) respectivo(s) autor(es), com os direitos de primeira publicação cedidos à Cadernos do Desenvolvimento Fluminense, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição, a qual permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
O(s) autor(es) tem/têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
A revista Cadernos do Desenvolvimento Fluminense está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.