WHEN THE VOICE OF PEOPLE IS THE VOICE OF GOD: THE PROCESSION OF THE PARISH OF SAINT DIMAS IN THE HOLY WEEK IN SÃO JOSÉ DOS CAMPOS
DOI:
https://doi.org/10.12957/tecap.2010.12138Keywords:
POPULAR RELIGIOSITY, POPULAR SAINTS, HOLY WEEK, VALLEY OF THE PARAÍBA.Abstract
The procession promoted by the Cathedral of the Parish of Saint Dimas carried through in São José dos Campos (SP) has happened for over 50 years, configuring itself as one of the highest points of the commemoration of the Holy Week in this city – an event which frequently surpasses the established contraposition between the popular religiosity on the streets and the formal religion of the Catholic church. In 2010, the procession was innovative: the stages of the Passion of Christ for the first time were presented in the form of snippets of an American film, in a mobile big screen, with the traditional theatrical representation being restricted to the beginning of the drama, still in the church, and to the moment of the crucifixion, in Public Square. Although it represents a modernization attempt, with the introduction of technological apparatus, the novelty divided opinions: a great part of the participants still prefers the warmth of the live representation.Downloads
Published
2010-05-01
How to Cite
Barja, P. R. (2010). WHEN THE VOICE OF PEOPLE IS THE VOICE OF GOD: THE PROCESSION OF THE PARISH OF SAINT DIMAS IN THE HOLY WEEK IN SÃO JOSÉ DOS CAMPOS. Textos Escolhidos De Cultura E Arte Populares, 7(1). https://doi.org/10.12957/tecap.2010.12138
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).